کد خبر: ۱۲۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ 10 November 2015

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج از الزام 300 بیمارستان و آزمایشگاه کرج برای دفن اصولی پسماندهای عفونی خبر داد.

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان پسماند دفن اصولی پسماندهای بیمارستانی است.

وی حفظ محیط زیست و سالم نگه داشتن محیط را یکی از مهمترین وظایف دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در این مسیر به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم لازم است تا با روش‌های اصولی در دفن پسماندها محیط زیستی سالم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه 300 بیمارستان و آزمایشگاه در کلانشهر کرج ملزم به دفن اصولی پسماندهای بیمارستانی و آزمایشگاهی شده‌اند افزود: متأسفانه عدم رعایت دفن زباله‌های بیمارستانی خطرات زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد که می‌تواند در تهدید سلامت جامعه نیز موثر باشد.

اسکندری بیان داشت: ارائه آموزش‌ها و فرهنگ سازی‌های مختلف در این زمینه نیز می‌تواند راهکاری اساسی برای دفن اصولی زباله‌ها و به ویژه پسماندهای بیمارستانی و آزمایشگاهی باشد.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی و درمانی موظف هستند در بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی اقدامات لازم را انجام دهند تا این پسماندها دیگر تهدیدی برای محیط زیست،‌منابع آبی و اراضی کشاورزی محسوب نشود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج بر خرید دستگاه بی خطرسازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی تأکید کرد و گفت: خرید این دستگاه‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان پسماند مورد توجه است که در صورت تأمین اعتبارات این مهم در آینده نزدیک خریداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار