خانواده‌ای که یک نوزاد را چندی قبل در مشهد خریداری کرده بودند و قصد سوءاستفاده از اسناد سجلی و دریافت شناسنامه در شهرستان کاشمر را داشتند، دستشان رو شد.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 11 November 2015
زوج جوان در‌حالی چندین سال از زندگی‌شان می‌گذشت که متوجه شدند نمی‌توانند بچه‌دار شوند. همه کار کردند تا بلکه برای لحظه‌ای صدای ونگ‌وونگ نوزادی، آسمان دلشان را روشن کند؛ اما نشد که نشد. پیشنهاد وسوسه‌انگیز خرید یک نوزاد در مشهد آن‌ها را به راهی کشاند که آخرش از همان اول معلوم بود.

زن ٣۵ساله و همسرش پس از خرید نوزاد وابستگی عاطفی شدیدی به او پیدا کرده بودند و می‌خواستند به هر طریقی شده، ‌برای این نوزاد شناسنامه‌ای دریافت کنند.

آن‌ها با دختر یکی از اقوامشان که کارورز پرستاری در یک بیمارستان بود، موضوع را مطرح کردند. کارورز جوان پس از چندی، نقشه‌ای به سرش زد.

او یک برگ از گواهی ولادت ثبت احوال را از محل کارش به سرقت برد و با تکمیل فرم، مهر کارشناس مامایی را نیز برای تایید آن بر روی برگه زد.

زن‌ومرد جوان با این برگه به ثبت‌احوال مراجعه کردند و تقاضای صدور شناسنامه‌ را داشتند؛ اما با هوشیاری کارشناسان ثبت‌احوال، موضوع خیلی زود لو رفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در‌این‌باره به شهرآرا گفت: با اعلام شکایت نماینده حقوقی اداره ثبت‌احوال کاشمر مبنی‌بر سرقت برگ گواهی ولادت نوزاد، در یکی از بیمارستان‌های این شهرستان تحقیقات پلیسی آغاز شد.

سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات دو مظنون پرونده را که ماما و کارورز پرستاری بودند، به کلانتری١١‌ احضار کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم اصلی پرونده که کارورز رشته پرستاری بیمارستان بود، پس از مواجهه با مستندات موجود لب‌ به اعتراف گشود و به سرقت برگه گواهی ولادت و سوءاستفاده از مهر کارشناس مامایی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به این مطلب که دو متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده‌اند، گفت: تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار