بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 12 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


تصویری از پلمب دوباره آش فروشی معروف میدان تجریش

آش فروشى معروفی که در میدان تجریش قرار دارد، امروز بعد از گذشت ١١روز كه مجددا بعد از پلمپ سه روزه شروع به كار كرده بود به دست كاركنان سازمان غذا و دارو بسته شد.

گفتنی است، در بازدید سرزده ذبیح زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی و دارویی از اغذیه‌ فروشی‌های میدان تجریش دستور پلمب یک آش فروشی معروف در اطراف این میدان را به دلیل کشف 60 کیلو گوشت فاسد صادر شده بود.

تصویری از پلمب دوباره آش فروشی معروف میدان تجریش



سخنرانی تاثیرگذار نوجوانی که یک هفته است فهمیده سرطان دارد

جامعه > سلامت - نوجوانی دبیرستانی که سرطان دارد، سخنرانی ای در مدرسه‌اش کرد.

سخنرانی این نوجوان به سرعت فضای مجازی را پر کرد حدود 800 هزار نفر فیلم این سخنرانی را در «یوتیوب» دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ او درفیلم می گوید: «هفته پیش قبل از اینکه این سخنرانی را انجام دهم، آنها به من گفتند سرطان داری، گفتند اگر مورد هیچ معالجه ای قرار نگیرم تا 3 هفته دیگر می میرم.»

خداحافظی احساسی دانش آموز دبیرستانی در نیوزلند در همه جا پخش شده است، فیلم این سخنرانی را تاکنون 800 هزار نفر در «یوتیوب» دیده اند.

جیک بیلی دانش آموز دبیرستانی در نیوزلند است، هفته پیش تشخیص داده شد که او توموری در بدنش دارد، توموری که از همه تومور های دیگر سریع تر رشد می کند.

او در سخنرانی اش گفت: آنها به من گفتند امشب برای سخنرانی اینجا نخواهم بود، اما خوشبختانه سخنرانی درباره این نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد بلکه درباره این است که چه سال شگفت انگیزی بود. شما که انتظار نداشتید من سخنرانی دیگری از تخت بیمارستانم بنویسم؟!

او که در آن لحظه داشت اشک هایش را پاک می کرد گفت: داشتن رویا های بلند مدت را فراموش کنید، بیایید شور و حرارتمان را برای اهداف کوتاه مدت قرار دهیم، بلند پروازی را کم کنید. با غرور برای چیزی که جلویمان است تلاش کنیم، ما نمی دانیم کی و کجا همه چیز تمام می شود. راز این است؛ هیچکداممان برای همیشه زنده نیستیم پس شجاع باشید، بخشنده باشید و برای هر فرصتی که به شما داده می شود، سپاسگزار باشید.

بیلی که شیمی درمانی می شود، در صحنه از روی یک صندلی چرخ دار صحبت کرد.

نیک هیل، مدیر مدرسه در رابطه با وضعیت جیک گفت: درمان او کار سختی است ولی از لحاظ روانی او در شرایط خوبی است.

هیل که هر هفته بیلی را می‌بیند، این دانش آموز را نسبت به سنش باهوش تر توصیف می‌کند: اهالی مدرسه او را دوست دارند، مخصوصا دانش آموزان بزرگتر نسبت به او فکر های خوبی می کنند. به این علت که این اتفاق خیلی ناگهانی بود دانش آموزان همه تعجب کرده بودند.

هیل می گوید بیل حالش خوب نیست که با رسانه ها حرف بزند ولی او از این توجه جهانی تعجب کرده است.

البته نقشه های دانشگاه بیلی الان در انتظار است. او نقشه داشت در دانشگاه کانتربری حقوق تجارت بخواند.

بیلی در آخر سخنرانی اش می‌گوید: من نمی دانم از اینجا به بعد برای شما، برای من و برای هرکسی چگونه پیش خواهد رفت. ولی من برای شما بهترین ها را در سفرتان آرزو می کنم و از همه شما ممنونم که بخشی از سفر من بوده اید.



اتفاقی که روز خواننده ایرانی را سیاه کرد

خبرآنلاین: محمد معتمدی خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران از چهارشنبه 20 آبان به عنوان سیاه‌ترین روز زندگی‌اش نام برده است.

ماجرا به انتشار آلبومی از سوی انتشارات ماهور باز می‌گردد، آلبومی که با صدای این خواننده روانه بازار شده اما او می‌گوید که قطعات آن را به‌عنوان اتود و برای یک اهنگساز جوان خوانده و بعد از این پروژه انصراف داده، اما حالا شاهد انتشار همان قطعات به صورت یک آلبوم است: «چهارشنبه بیستم آبان یكی از سیاه ترین روزهای زندگی هنری من بود.

شركت ماهور در این روز اثری با صدای من منتشر كرده بدون رضایت و حتی بدون اطلاع خودم. سال ها پیش آهنگساز جوانی آلبومی به من پیشنهاد می دهد و من با صداقت برای شنیدن این اثر اشتیاق نشان می دهم و در همان زمان اتودی بر روی آن می خوانم. پس از مدتی به دلایلی از حضور در اثر انصراف می دهم اما فایل صوتی نزد آهنگساز جوان باقی می‌ماند.»

اتفاقی که روز خواننده ایرانی را سیاه کرد

شرکت ماهور که از سال 1366 تاسیس شده، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه انتشار آثار موسیقی سنتی، کلاسیک و نواحی ایران است. این شرکت در زمینه انتشار کتاب‌های موسیقی هم فعال است و زمانی یک فصلنامه‌‌ی نخصصی در زمینه‌ی موسیقی منتشر می‌کرد.

معتمدی می‌نویسد که پس از گذشت حدود چهار سال مطلع شده اثری با صدای او برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد ارجاع شده. با كمی تحقیق مشخص می شود این آلبوم کار همان آهنگساز جوان است كه شركت ماهور برای آن درخواست مجوز انتشار کرده است. معتمدی هم نامه‌ای خطاب به پیروز ارجمند، مدیر كل وقت دفتر موسیقی می نویسد و از او می خواهد با توجه به عدم رضایتش از اعطای مجوز به این آلبوم ممانعت شود. ارجمند پس از بررسی و كشف صحت ادعای این خواننده از این آلبوم سلب مجوز می‌کند.

تا اینكه پیروز ارجمند از مدیریت دفتر موسیقی استعفا می دهد و «درست در هفته ی اول كار سرپرست جدید، شركت ماهور مجدداً آلبوم را به دفتر موسیقی جهت مجوز ارجاع می‌دهد. دوباره همان نامه‌ای را كه به دكتر ارجمند نوشته بودم، به سرپرست جدید دفتر موسیقی می نویسم. ولی این بار پاسخ این است:ما مجوز می دهیم شما از طریق محاكم قضایی پیگیر حقوق خود باشید.»

معتمدی در ادامه یادداشتش نوشته: «شركت ماهور اثر را منتشر می كند و سیاه ترین روز زندگی حرفه ای ام به لحاظ تضییع حقوق مادی و معنوی من رقم می خورد. به راستی ما در چه فضایی زندگی می كنیم؟ چه كسی باید حامی حقوق هنرمندان این سرزمین باشد؟ چه كسانی به عنوان ناشرین با سابقه ی موسیقی در این حوزه فعالند؟

 آیا هركسی فایل صوتی از هر هنرمندی دارد حق انتشار دارد و هنرمندان باید از این پس در محاكم قضایی جلو میز قاضی چانه زنی كنند تا حقوق خود را استیفا كنند؟ برای شركت ماهور متاسفم. از شركت محترمی كه برای خرید آلبوم «صوفی» هفتصد هزار تومان به ما می پردازد و برای فروش یك كارتن صد تایی از همان سی دی به خودمان یك ملیون و دویست هزارتومن مطالبه می كند شاید بیش از این انتظاری نباشد. بله به راستی كه چهارشنبه بیستم آبان یكی از سیاه ترین روزهای زندگی هنری من بود.»


دل نوشته پرویز پرستویی برای گروه «فیتیله»

پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از گروه «فیتیله» با حاشیه های بوجود آمده درباره اهانت به هموطنان آذری زبان در این برنامه که ویژه کودکان است واکنش نشان داد.


دل نوشته پرویز پرستویی برای گروه «فیتیله»

پرستویی نوشت: «ای عزیزانی که این مطلب رو میخونید ،بنده یه ترکم وخیلی هم به ترک بودنم مینازم این روز ها اخبار فیتیله ها منو خیلی آزارم داد.از مدیران بر کنار شده بگیرید تا عمو فیتیله هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه ولی این جفای بزرگ رو نمیتونم هضم کنم که سه یارو وچند مدیر رو خانه نشین ببینم .عزیزان چرا به هفت سینمایی حمله نمی کنید که سینما رو اینقدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید... .

تو سریال پایتخت ۴ ارسطو با لهجه مازندرانی، نفهمید و غذای سگ خورد.. تو سریال باغ مظفر مهران مدیری شخصیت گلمراد با لهجه لری نمایشگر یه آدم کثیف و نفهم بود... تو فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، شخصیت‌هایی با لهجه‌ی جنوبی نقش قاچاقچی‌ها رو بازی میکنن... گیلانی‌ها تو سریال‌های مختلف نقش آدمای ساده‌لوح رو ایفا می‌کنن.. حتی جواد رضویان و رضا شفیع‌جم با لهجه‌ی افغانی سریال طنزی بازی کردن که سطح فرهنگ افاغنه رو خیلی پایین نشون میداد... اما همه‌ی این اقوام می‌دونستن که هیچ توهینی در کار نیست. کسی با یه سریال طنز به قومیت توهین نمیکنه... یا سریال در حاشیه که جواد رضویان با اون شکل و شمایل به لهجه قمی حرف میزد... اما با یه آیتم طنز ۵ دقیقه‌ای اینکه یه نفر با لهجه آذری با فرچه توالت دندوناشو مسواک کرده، منجر شده به تظاهرات.

اونم بازیگرای فیتیله که سال‌هاست نشون دادن چه شخصیتی دارن... ملعبه دست بعضی افراد سود جو و فرصت طلب نشیم که واسه نشون دادن خودشون مصاحبه میکنن و مردمو تحریک میکنن.

اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت،

الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!»



وضعیت بازار خودرو پس از وام 25 میلیونی

خبرگزاری مهر: چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گذشت. بازار خودرو کساد بود، کسادتر هم شده است. اکنون قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده و متقاضیان انگیزه ای برای خرید خودرو ندارند.

چهار روزی است که اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی آغاز شده است. مردم هم استقبال خوبی کرده اند و آنگونه که اعلام شده، بیش از ۶۰ هزار نفر برای خرید خودرو در قالب این طرح، تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

آنگونه که خودروسازان می‌گویند این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و بنابراین زمان خوبی است که متقاضیان واقعی خرید خودرو با این وام، وارد بازار شده و خرید کنند. دلیلشان هم این است که خرید خودرو با پیش پرداخت اندک، با سودی کمتر از متعارف این روزهای بانکها و در نهایت با اقساط ۴ ساله که معمولا از سوی خودروسازان در نظر گرفته نمی‌شود، کمتر زمانی وجود داشته است.

اما بخش عمده ای از افرادی که در این طرح وارد شده‌ و برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند،  اولین باری نیست که می خواهند خودرو بخرند، آنها می خواهند خودروهای فعلی خود را بفروشند و به عنوان پیش پرداخت بدهند؛ بنابراین زمان خوبی است که از این شرایط استفاده کنند  اما روی دیگر سکه، بازاری است که این افراد می خواهند خودروی خود را در آن بفروشند؛  همان بازار آزاد.

بازار خودروها مدتها است که از رمق افتاده است. چند ماهی می شود که رکود بازار خودرو را در برگرفته است. از همان زمانی که مردم به دلایلی همچون کیفیت، دیگر نمی خواستند خودروهای داخلی را بخرند و بنابراین جوی بازار را فرا گرفت که در آن، کمتر کسی خودرو می خرید. کمتر کسی هم خودرو می فروخت. بازار به شدت افت کرده بود و قیمتها به اندازه ای پایین بود که مشتری را ترغیب به خرید نمی کرد. چراکه او احتمال می داد شاید قیمت از این هم که هست، پایین تر آید.

این اتفاق در بازار خودرو آنقدر ادامه دار شد تا روزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سه عضو دیگر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در بوجود آوردن شرایط رونق اقتصادی شد. در آن نامه اظهار شده بود که ۱۰۰ هزار خودرو در انبار خودروسازان باقی مانده است. بنابراین دولت هم دست به کار شد و طرحی را ارایه کرد که با استفاده از تسهیلات آن، مردم بتوانند راحت تر خودرو بخرند و البته خودروسازان هم خودروهای تولیدی خود را بفروشند.  

در این طرح،  شرایط هم جذاب برای مشتریان در نظر گرفته شد،  بنابراین استقبال خوبی هم از طرح صورت گرفت. استقبال هم به گونه ای بود که روز گذشته نمایندگی های فروش خودروسازان در پاسخ به تقاضای مشتریان اعلام می کردند که ظرفیت فروش برخی مدل ها، به اتمام رسیده است؛ به همین دلیل برخی از انواع مدل های خودرو، روز گذشته با اعلام افزایش ظرفیت مواجه شدند و بنابراین شرایط اندکی بهتر شد و مردم می توانستند خودروهایی را که نمایندگی های فروش خودروسازان پیش از آن، تعداد آنها را محدود و در مواردی با اتمام ظرفیت فروش اعلام می کردند را هم خرید کنند.

اما به موازات هیاهویی که در نمایندگی های خودروسازان برای ثبت نام و استفاده از این تسهیلات صورت می گیرد، بازار آزاد همچنان خواب زمستانی خود را ادامه می دهد، البته مراجعه برخی ها به این بازار یا مراکز خرید و فروش خودرو که در نقاطی از شهر مشغول به کار هستند، بالا رفته است اما اکثر مشتریان بدون فروش خودرو خود، به خانه باز می گردند و یا مجبورند که با ریزش قیمتها یک طوری کنار آیند و در نهایت خودرو خود را بفروشند و بعد هم خودروی جدید را با وام ۲۵ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

گزارش میدانی از برخی نمایشگاههای اتومبیل هم حکایت از این دارد که بنگاهداران، خرید اتومبیل نمی کنند و یا با قیمتی پایین تر از حد معمول، حاضرند خودرو را بخرند. یکی از نمایشگاهداران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: مراجعات برای فروش خودرو این روزها بیشتر از خرید است. مردم می خواهند خودرو خود را بفروشند و به همین دلیل، عرضه خودرو بر تقاضا پیشی گرفته و قیمت افت کرده است.

وی می افزاید: البته برخی ها هم که توانایی خرید قسطی و پرداخت اقساط را ندارند، ترجیح می دهند که با پول اندک، خودرو خریداری کرده و از همان استفاده کنند، برخی ها هم ضامن ندارند که بخواهند خودرو نو بخرند اما باز هم تعداد افرادی که می خواهند خودرو بفروشند بیشتر از کسانی است که می خواهند خودرو بخرند. به هرحال بازار خرید و فروش خودروها اندکی رونق گرفته، اما این رونق به نفع فروشندگان خودرو نیست.

قیمت برخی انواع خودرو کارکرده در بازار آزاد

هم اکنون یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ فنی سالم به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ دوگانه سوز کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ مدل دیماه ۹۰ با کارکرد ۹۵ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید مدل ۸۷ ۱۴۱ فنی سالم ۱۲ میلیون تومان، پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۸۹ به نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۹۲ به نرخ ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ با کارکرد ۷۶ هزار تومان قیمت ۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ با کارکرد ۶ هزار کیلومتر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. همچنین یک دستگاه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۳ بژ متالیک ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۴۰۵ نوک مدادی مدل ۸۹ سالم ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۸۹ به قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۹۱ به نرخ ۳۷ میلیون تومان، تندر ۹۰E۲ مدل ۸۷ به قیمت ۲۴ میلیون تومان و تندر ۹۰ با کارکرد ۱۶ هزار مدل ۸۸ نیز ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار