امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع استادان و روسای دانشگاه ها، گفت: امروز مراکز آموزش عالی باید در تربیت اسلامی نسل جوان و رشد علمی کشور تلاش مضاعف داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳ 14 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی در جمع نمازگزاران جعه در مصلی امام جعفر صادق (ع ) این شهرستان افزود: سالهاست که دشمنان اسلام، برای دور کردن نسل جوان از آموزه ها و ارزش های اسلامی تلاش می کنند و ما نباید نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به برخی کلیدواژه های سخنان رهبری در جمع استادان و روسای دانشگاه ها کشور، افزود: آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برگزاری اردوهای فرهنگی به صورت مختلط فساد آور است و باید جلوی آن را گرفته شود.
حجت الاسلام سبحانی، توجه به جوانان ارزشی و انقلابی، تلاش برای رشد علمی کشور و تربیت اسلامی نسل جوان را از دیگر خواسته های رهبری از دانشگاه ها برشمرد و اضافه کرد: اگر جوان ما براساس آموزه های اسلامی تربیت شود، دشمنان نخواهند توانست توطئه های شوم خویش را علیه جوانان ما عملی نمایند.
وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های جوانان متعهد و ولایتمدار این مرز و بوم، ایران اسلامی در زمینه های مختلف به موفقیت هایی دست پیدا کرده است که بایستی استمرار یابد.
خطیب جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، برلزوم مطالعه کتاب های مفید ازسوی نسل جوان تاکید کرد و گفت: نسل جوان ما باید علاوه بر کتاب های درسی خود، حداقل چند ساعت در روز مطالعه مفید داشته باشند.
حجت الاسلام سبحانی همچنین سالروز ارتحال مفسر بزرگ قرآن آیت الله سید محمد حسین طباطبایی، سالروز شهادت پدر امامزاده یحیی بن زید (ع)، سالروز ورود اسرای واقعه کربلا به شام و سالروز تشکیل مجلس خبرگان تصویب قانون اساسی را گرامیداشت.
وی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) درخنثی کردن توطئه گروهک های تکفیری و داعشی که قصد انجام اقدامات تروریستی درمراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درنقاط مختلف کشور را داشتند، قدردانی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز به برخی ویژگی های حکومت صالحان اشاره کرد و گفت: اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر از جمله این ویژگی ها است که بایستی حکومت و مسئولان آن، با اعتقاد و باور قلبی و نه بصورت تصنعی آنها را عملیاتی نمایند.
شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار