رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هنر مدیران موفق در این دانشگاه را نیروسازی دانست و گفت: در انتصابات هیئت رئیسه دانشگاه به کسی باج نمی‌دهم.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 15 November 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هنر مدیران موفق در این دانشگاه را نیروسازی دانست و گفت: در انتصابات هیئت رئیسه دانشگاه به کسی باج نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم در آئین تودیع و معارفه تعدادی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که پیش از ظهر امروز یکشنبه در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کار مسئولیت بسیار تنش زا و پر اضطراب است و پیشبرد اهداف دانشگاه نیاز به همدلی، همبستگی و وحدت دارد.

وی سکون، ایستایی و توقف را نتیجه عدم تغییر و تحرک در سیستم‌های مدیریتی دانشگاه دانست و افزود: متاسفانه تعدادی از افراد با  تغییر بدنه یک سیستم در کرمانشاه و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی به دنبال حاشیه‌سازی و حرافی‌اند که اصلا زیبنده استان نیست.

کریم تحرک، پویایی، نوآوری و ارائه ایده‌های جدید را خواسته دانشگاه علوم پزشکی و مردم از معاونان جدید دانست و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مکان مقدسی است و باید از حواشی بی‌حاصل به دور باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید الگوی سایرین باشند و متاسفانه در خصوص هیئت رئیسه دانشگاه حرف و حدیث‌هایی از سوی مغرضان نقل می شود که تطابقی با واقعیت ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: معاونان دانشگاه مورد انواع تهمت و افترا از سوی مغرضان قرار گرفتند و حتی خود و خانواده‌هایشان نیز به انواع مختلف تهدید شدند.

در انتصابات به کسی باج نمی دهیم

کریم تاکید کرد: من به کسی باج نمی دهم و هدف ما ایجاد سیستم سالمی برای کار و خدمت به مردم است بارها از من خواستند که افراد معینی را به جای معاونان منصوب کنم.

وی اثرگذاری و توفیق روز افزون در بطن دانشگاه را در گرو استقلال  دانست و گفت: بعضی افراد عادت کردند از زور و قدرتشان استفاده کند تا به مقصود برسند و متاسفانه این فشار هم از درون و هم از بیرون دانشگاه بر ما متحمل شد.

کریم گفت: برخی مکان‌های قدرت در بیرون از فضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواهان انتصاب افراد خاص در ترکیب هیئت رئیسه ابن دانشگاه بودند اما به خواسته خود نرسیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: قصد داشتم سال گذشته تغییر و تحول در هیئت رئیسه دانشگاه  انجام دهم اما با این تعلل نشان دادم که با دستور برخی افراد مغرض کسی را تودیع و یا منصوب نخواهم کرد.

کریم در ادامه بیان کرد: انتصابات  در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر اساس شایستگی انجام می شود و من به پاس احترام به  ۳۵۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه بر اساس شایستگی اقدام به انتصاب کردم.

تلاش دسته جمعی برای برقراری سیستمی سالم و پویا در دانشگاه

وی خواستار تلاش دسته جمعی برای برقراری سیستمی سالم و پویا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شد و گفت: سیستمی که اکنون تعریف شده در بخش معاونت ها کسانی هستند که می‌توان سوگند یاد کرد که خطارکار و اهل سوء استفاده نیستند و این افراد باید بر وی ارتقا سلامت سیستم خود کار کنند.

بر اساس شایستگی دکتر وزیری را الگوی اخلاق در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و گفت: ما قصد داشتیم دکتر سیاوش وزیری  در بخش دیگری خدمت نماید اما به خواست خود کار علمی را ترجیح دادند.

وی دکتر قباد محمدی را از نیروهای صادق و راست پندار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: مهم ترین خصوصیت ایشان داشتن فکر و ایده نو است و از ۲ هفته آینده بعد از سپری نمودن دوره آموزشی دکتر محمدی در بخش پشتیبانی ما را مساعدت خواهند نمود.

کریم معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی  را جایگاهی بسیار حساس دانست و گفت: دکتر فرید نجفی نیز انسانی ایده آل گراست و قطعا حضور ایشان در معاونت آموزشی منشا اثر خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه بالای معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سطح کشور گفت: به یاری خداوند سال گذشته عملیات اجرای ۳۰۰ پروژه در این دانشگاه را آغاز کردیم و در ادامه راه قرار داریم.

کریم خواستار توجه مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نیروسازی و تربیت نیروهای خلاق شد و گفت: نیروسازی هنر مدیر موفق است و باید از افراد پرتوان برای آینده استفاده کرد.

ضرورت اجرای ضوابط قانونی از سوی معاونان دانشگاه

وی به دیگر انتصابات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آینده اشاره کرد و گفت: به زودی دکتر شکیبا در بخش معاونت بهداشت معرفی خواهند شد و مدیریت امور بین الملل را نیز به دکتر احمدی خواهیم سپرد.

کریم معاونت های دانشگاه را اهرمی کلیدی در توسعه دانشگاه عنوان کرد و افزود: معاونان دانشگاه با هیچکس عقد اخوت نبندند مگر بر اساس صداقت و راست پنداری.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای ضوابط قانونی از سوی معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  خطاب به معاونان گفت: درهای سیستم خود را به روی نهادهای نظارت و بازرسی بگشایید و از آنان نترسید چه بسا که در بسیاری از امور عصای دست شما خواهند بود.

کریم اظهار کرد: معاونان از قدرت‌های بیرون از دانشگاه به ویژه استانداری و نیز از ظرفیت نمایندگان مجلس در پیشبرد اهداف به ویژه در پروژه‌های عمرانی استفاده نمایید.

وی گفت: باید حق و حقوق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازگردانده شود و درخواست من از معاونان پرهیز از رکود و سکون و نیز توجه به دانشجویان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار