تابناک: مسئول کانون انجمن صنفی کارگران استان اصفهان گفت: وضعیت اشتغال روزبه‌روز بدتر و آمار بیکاری اصفهان متاسفانه نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است و دلایل آن هم به دلیل مشکلات عام استان اصفهان مانند خشکی زاینده‌رود است.
کد خبر: ۱۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ 11 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هیچ‌گاه افزایش حقوق کارگر متناسب با نرخ تورم نبوده است، به طور مثال افزایش حقوق در سال جاری، 25 درصد اعلام شده در صورتی که نرخ تورم 32 درصد بوده که این عمل موجب شد قدرت خرید مردم کاهش یافته و برای تامین معاش زندگی دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه کارگران همیشه مظلوم و محروم واقع شده‌اند، تصریح کرد: حداقل‌هایی که برای کارگر در نظر گرفته می‌شود خانمان‌سوز است چرا که کارگر با 608 هزار تومان حقوق که اجاره‌بهای یک اتاق هم نیست، چگونه می‌تواند زندگی کند.

مسئول کانون انجمن صنفی کارگران استان اصفهان گفت: وضعیت اشتغال روزبه‌روز بدتر و آمار بیکاری اصفهان متاسفانه نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است و دلایل آن هم به دلیل مشکلات عام استان اصفهان مانند خشکی زاینده‌رود است.

وی اضافه کرد: شاید مسئولان بگویند اگر قصد داشته باشیم دستمزد واقعی را پرداخت کنیم صنایع ما دچار مشکل می‌شوند اما سؤالی که مطرح بوده این است که چرا دولت همیشه می‌خواهد از کیسه کارفرما مشکلات را حل کند در حالی‌ که برای یک مرتبه هم که شده از خودش مایه بگذارد.

یزدانی با بیان اینکه میانگین خط فقر در سطح کلان کشور یک میلیون و 250 هزار تومان است، اضافه کرد: از دولت تقاضا داریم همین مبلغ را حساب کرده و به ما بپردازد.

وی اضافه کرد: در گذشته یک بن کارگری وجود داشت که دولت در این مورد مبلغی را تحت عنوان یارانه و مبلغی را هم به کارفرما می‌داد و کالاهای مورد نیاز خانوار در قالب سبد کالا تامین می‌شد، اما سال‌هاست این کالا به مبلغ نقدی تبدیل شده که تاثیر چندانی در زندگی کارگر با وجود نرخ بالای تورم ندارد.

مسئول کانون انجمن صنفی کارگران استان اصفهان ادامه داد: اخیرا هم که دولت در راستای سبد کالا قدم برداشته جامعه کارگری را از این موضوع منها کرده و این موضوع را به کمیته امداد و بهزیستی واگذار کرده، کارگری که دریافتی 600 هزار تومان داشته و میانگین خط فقر یک میلیون و 250 هزار تومان است چه لزومی دارد که دولت آن را محروم کند و امیدوارم در سال آینده ترتیبی اتخاذ تا اقلام مورد نیاز تامین شود.

وی اضافه کرد: دولت اعلام می‌کند تورم کاهش پیدا کرده اما هیچ کالایی را نمی‌بینیم که قیمت آن کاهش پیدا کرده باشد و بالعکس در حال افزایش قیمت نیازهای ضروری جامعه هستیم.

یزدانی با بیان اینکه جامعه کارگری شناسنامه روشنی در نظام جمهوری اسلامی دارد، تاکید کرد: این جامعه بیش از 6 هزار و 300 شهید کارگر در استان دارد که نشان‌دهنده این است که کارگران همیشه در زمان لازم در صحنه حاضر بوده‌اند اما در تخصیص منابع حق این قشر نادیده گرفته شده است.

وی افزود: برخی مشکلات کارگران به واقع دردآور است که در شأن نیرویی که از صبح تا شب زحمت می‌کشد نیست و هر نیروی ما در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند تا زمانی که دغدغه حداقل معیشت را داشته باشد به طور حتم در کارش نیز تاثیرگذار است.

مسئول کانون انجمن صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به مشکلات کارگران ساختمانی گفت: روزی نیست که کارگران ساختمانی دچار مشکل نباشند، در حال حاضر دولت اقدام به بیمه کردن کارگران کرده که البته هنوز تکمیل نشده است، ممکن است یکسری سوءاستفاده‌ها هم در این مورد انجام شده که باید در این زمینه‌ دقت‌های بیشتری به عمل بیاید تا کارگران واقعی ساختمان شناسایی شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار