مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: محله "علاف راستا" قزوین برای گردشگران خارجی از جاذبه‌های ویژه و منحصربه فردی برخوردار بوده به همین منظور احیا و بهسازی محله علاف راستا در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 18 November 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها ظهر امروز در ستاد بازآفرینی حوزه شهری که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه اجرای طرح‌های بازآفرینی بافت‌های تاریخی و سنتی قزوین باید امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی افزود: اجرای طرح بازآفرینی بافت تاریخی در یک محله به عنوان پایلوت نباید تمرکز را از سایر بافت‌های تاریخی قزوین کم کند بلکه باید زمینه جذب سرمایه‌گذار و اجرای این طرح‌ها در محلات دیگر نیز فراهم شود تا اگر سرمایه‌گذاری تمایل به اجرای این طرح در مناطق دیگر شهر قزوین داشت، بتواند آن را اجرایی کند.

حضرتی‌ها با بیان این موضوع که بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهر قزوینی سبب توسعه صنعتی گردشگری در قزوین می‌شود، تصریح کرد: تجربه نشان داده تغییرات بسیار کوچک در بافت‌های تاریخی شهر قزوین تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگران خارجی و داخلی داشته تا جایی که سرنوشت برخی از این محلات به واسطه این طرح‌ها تغییر کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: بسیار از محلات تاریخی و سنتی قزوین با اجرای طرح‌های احیای بافت تاریخی امروزه به محل عبور گردشگران تبدیل شده که این امر رونق بسیار بر اقتصاد و اشتغال در آن مناطق داشته است.

وی با تاکید به این نکته که این فرصت باید برای مناطق و محلات تاریخی قزوین فراهم شود، گفت: برخی از محلات و بافت‌های تاریخی شهر قزوین که در محاسبات و برنامه‌های گردشگری لحاظ نشده برای گردشگران از جاذبه‌های بسیار زیادی برخوردار بوده است بنابر این درنظر گرفتن تمام ابعاد تاریخی شهر قزوین در طرح بازآفرینی ضروری است.

حضرتی‌ها گفت: از جمله این محلات می‌توان به محله علاف راستا قزوین اشاره کرد که برای گردشگران خارجی از جاذبه‌های ویژه و منحصربه فردی برخوردار بوده تا جایی که برخی از  گردشگران خارجی این محلات به عنوان یکی از زنده‌ترین و پویا‌ترین محلات یاد می‌کنند به همین منظور احیا و بهسازی محله علاف راستا در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار