پایه‌هایی که برای احداث پل ارتباطی بهجت‌آباد ساخته شد با یکدیگر هم‌خوانی ندارند و تردد خودروها را با مشکل مواجه می‌کند که این مسئله برای مردم بهجت‌آباد نوشهر دغدغه جدی است.
کد خبر: ۱۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 21 November 2015

به گزارش تابناک مازندران، اهالی بهارستان شماره 9 در منطقه بهجت‌آباد نوشهر پس از وقوع سیل سال گذشته و تخریب پل ارتباطی این محله، ترددشان در مسیری دیگر به شکلی نه چندان آسان انجام می‌شود و به همین جهت خواستار تسریع در روند احداث پل ارتباطی در حال احداث در این محله هستند.

برای روشن شدن این موضوع، بین مردم این منطقه رفتیم و گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

منصور رویانیان یکی از اهالی بهجت‌آباد نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته که سیل آمد و پل خراب شد و خسارتی هم به منازل زد با شهردار صحبت کردیم و گفت ما 150 میلیون تومان بودجه برای احداث پل جدید در همین مکان تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ شورای محل، عملیات احداث این پل آغاز شد، افزود: شهردار نوشهر اعلام کرد که در عرض حدود سه ماه از زمان آغاز اجرای پروژه، کار را تکمیل و تحویل می‌دهیم اما الان حدود 9 ماه گذشت و کار نیمه‌کاره است.

این شهروند منطقه بهجت‌آباد نوشهر گفت: دو بار نقشه احداث نیز تغییر کرد و در نهایت اواخر فروردین 94 احداث پل آغاز شد که با یک پیمانکار ضعیف کار آغاز شد و از سویی دیگر هم نظارت و پیگیری شهرداری هم کم بود.


رویانیان با اشاره به اینکه با هر بار بارندگی، مردم این منطقه نگران سیل و خرابی‌های آن هستند، خاطرنشان کرد: اهالی بهارستان شماره 9 روستای بهجت‌آباد بارها به شورای شهر و شهرداری مراجعه کردند ولی همچنان می‌بینیم که شرایط احداث این که راه ارتباطی حدود چهل خانوار است، نیمه‌کاره رها شده است.

یکی دیگر از اهالی این منطقه نیز اظهار کرد:‌ سیل هر بار خانه ما را تهدید می‌کند و بخشی از آب به سمت خانه ما سرازیر می‌شود و اگر پل ساخته شود تنها بخشی از مشکلات ما حل می‌شود ولی بعد از احداث پل، باید دو طرف رودخانه دیوار حائل احداث شود.

با وجود احداث کامل پل، باز هم حدود 15 متر بالاتر، آب منحرف و به سمت خانه‌ها می‌آید چون دیواره رودخانه پایین است و این موضوع را بارها به شهرداری اطلاع دادیم.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار پروژه باید قوی باشد، افزود: پایه‌هایی که برای احداث این پل احداث شد با یکدیگر هم‌خوانی ندارند و تردد خودروها را با مشکل مواجه می‌کند.


در ادامه شهردار نوشهر با عذرخواهی از مردم منطقه بهارستان 9 شمالی بهجت‌آباد نوشهر درباره تاخیر در روند احداث پل، اظهار کرد: اعتبارات احداث این پل از محل منابع داخلی شهرداری در نظر گرفته شد اما تامین نشدن منابع مالی داخلی، سبب موفق نشدن کامل در اجرای احداث پل شد و البته از سوی دیگر پیمانکار این طرح نیز پیمانکار قابلی نبود و همه اینها موجب تاخیر در روند اتمام کار و بهره‌برداری شد.

فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه منطقه بهجت‌آباد نوشهر سیل‌گیر است، خاطرنشان کرد: نتوانستیم پل را به شکلی که سریع شمع‌گذاری شود، بسازیم ولی در طرح فعلی در حال حاضر عرشه پل در جایی دیگر در حال ساخت است و در آینده‌ای نزدیک با جرثقیل بر روی این دو پایه بتنی قرار می‌گیرد تا در این مرحله راه عبور و مرور برای اهالی این منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی بنا داریم تا پهنای این پل را به سمت شمال تا هشت متر گسترش دهیم و فضا برای تردد به طور کامل هموار و آسان‌تر شود.

شهردار نوشهر گفت: برای رفع نگرانی‌های اهالی این منطقه درباره سیلاب‌‌ها و برطرف کردن این مشکل تمام تلاش خود را به کار بستیم و گام به گام پیش می‌رویم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار