فتاح:
تابناک تهران- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: 60درصد از خانواده‌های تحت پوشش امداد شامل زنان سرپرست خانوار هستند ضمن اینکه سیاست کمیته امداد برای ارائه خدمات به نیازمندان مرز نمی‌شناسد و این در حالی است که بسیاری از اهل سنن، ارامنه، مسیحیان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 21 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ سید پرویز فتاح صبح شنبه در دومین مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار، به تغییر اساسنامه و هیئت امنای کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در اساسنامه جدید که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده اند، به صراحت عنوان کمک‌های حقوقی و قضائی به جامعه مددجویان تصریح شده است.
 
وی همچنین بر تعامل سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه در اساسنامه جدید کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مددجویان کمیته امداد وضعیت خوبی ندارند و در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که این وضعیت ادامه پیدا کند چرا که هدف حضرت امام (ره) در تاسیس کمیته امداد، افزایش مددجویان نبوده است.
 
رئیس کمیته امداد در ادامه به تاثیر سوءمدیریت و تحریم‌ها و افزایش مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک و با توانمندسازی این افراد، مددجویان را به خودکفایی و استقلال برسانیم.
 
فتاح با تاکید بر اینکه فقر در جایی خارج از کمیته امداد تولید می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که فقرآفرین است. با این وضعیتی که ما حرکت می‌کنیم قطعا تعداد مددجویان دستگاه های حمایتی افزایش پیدا خواهند کرد.
 
وی با عنوان این مطلب که مددجویان کمیته امداد هر کدام به دلایلی تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند، اظهارداشت: تعدادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد نشات گرفته از احکام قوه قضائیه هستند بطوریکه هم اکنون ۳۰ تا ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از خانواده‌های زندانیان هستند.
 
به گفته فتاح، اعتیاد یکی دیگر از عوامل ورود خانواده‌ها به چرخه حمایتی کمیته امداد است.
 
رئیس کمیته امداد از معضل طلاق به عنوان یکی دیگر از علل ورود افراد به چرخه حمایتی کمیته امداد نام برد و افزود: کمیته امداد تلاش می‌ کند در کنار موضوعات اجتماعی، به مسائل حقوقی و روانشناسی خانواده‌های تحت پوشش نیز توجه کند.
 
وی بیان داشت: چنانچه مشاوره‌های درست، منطقی و اصولی به خانواده‌های تحت پوشش امداد ارائه شود مشکلات این افراد تا حد زیادی مرتفع خواهد شد چرا که مسائل حقوقی از نظر روحی و روانی به این خانواده‌ها فشار می‌آورد.
 
فتاح از مددکاری به عنوان یک سمت بزرگ نام برد و گفت: کار امداد یک نوع پیشگیری محسوب می‌شود و اگر امداد این کار مهم را انجام ندهد معضلات و مشکلات جامعه هدفش پیچیده‌تر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تخلفات در جامعه هدف کمیته امداد پایین‌تر از سایر افراد است، تصریح کرد: چنانچه حمایت‌ از جامعه هدف امداد را جدی نگیریم آسیب جدی به این افراد وارد می‌شود ضمن اینکه نگاه و حمایت ما از مددجویان کمیته امداد از جنس اکرام و احترام است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف امداد اشاره کرد و گفت: این امر مهم در راستای ارائه خدمات مشاوره و مسائل روانشناسی، حقوقی و قضایی شکل خواهد گرفت و یکی از سیاست‌های امداد توانمندسازی خانواده‌ها در اقشار مختلف معیشتی و حقوقی است و چنانچه این امر مهم محقق شود دیگر نیازی به صدقه مردم نداریم.
 
فتاح خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش امداد شامل زنان سرپرست خانوار هستند ضمن اینکه سیاست کمیته امداد برای ارائه خدمات به نیازمندان مرز نمی‌شناسد و این در حالی است که بسیاری از اهل سنن، ارامنه، مسیحیان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: در حال حاضر با همکاری بانک‌های عامل وام‌های ۳، ۵ و ۱۰ میلیونی به مددجویان امداد پرداخت می‌شود و این در حالی است که تنها یک درصد از مددجویان نتوانسته‌اند اقساط وام خود را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار