مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل در حال حاضر بیش از 42 هزار و 342 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 21 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رباب عزیزخانی عصر امروز در مراسم تجلیل و تکریم از خادمان فرهنگ مکتوب کتاب و کتابخوانی در سالن بیضاء اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر 66 باب کتابخانه شامل 55 باب کتابخانه نهادی و 11 باب کتابخانه مشارکتی در استان اردبیل وجود دارد که در این کتابخانه‌ها خدمات مختلفی به هموطنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد کتابخانه بیش از 80 درصد در مناطق شهری و مابقی روستاها هستند، تصریح کرد: تنها 11 باب کتابخانه روستایی در استان اردبیل وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تعداد کتب این کتابخانه‌ها را 842 هزار و 515 نسخه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 49 هزار نسخه کتب کودکان و مابقی در گروه‌ها و طیف‌های مختلف است.

عزیزخانی با بیان اینکه بیش از 47 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های نهادی و بیش از یک‌هزار و 500 نسخه نیز در کتابخانه‌های مشارکتی وجود دارد، افزود: بیشترین کتب امانت‌ داده شده مربوط به رده ادبیات و کمترین آن مربوط به گروه زبان است.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را بیش از 42 هزار و 342 نفر اعم از نهادی و مشارکتی اعلام کرد و ادامه داد: تعداد مراجعان در سال‌جاری به کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 886 هزار نفر بوده است.

عزیزخانی تعداد کتاب‌های امانت‌ داده شده به علاقمندان را در این مدت 475 هزار نسخه اعلام کرد و گفت: استان اردبیل از این لحاظ جزو استان‌های شاخص کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه متر مربع فضا برای هر 100 نفر باسواد به عنوان سرانه کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، اضافه کرد: در افق 1404 باید این رقم به هشت متر مربع برسد.

عزیزخانی ضرورت تکمیل کتابخانه‌های مرکزی شهرهای مختلف استان و روستاها را به عنوان یک اولویت یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبارات هر چه سریعتر این امر تحقق پیدا کند.

در این مراسم از کتابداران نمونه استان، جوان‌ترین و کهنسال‌ترین کتابخوان استان و فعالان حوزه فرهنگ مکتوب با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار