به گفته معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه حدود سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 22 November 2015
به گفته معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه حدود سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

علی صفدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه افزود: بیش از 50 هزار نفر از مردم استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند.

صفدری با بیان اینکه بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه موجود است، گفت: به ازای هر دو نفر یک جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه سپس تعداد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه را 92 کتابخانه دانست و گفت: از این تعداد 75 باب کتابخانه نهادی و 17 باب آن کتابخانه مشارکتی است.

صفدری افزود: از مجموع کتابخانه های نهادی استان کرمانشاه 60 کتابخانه شهری، 13 کتابخانه روستایی و دو کتابخانه نیز سیار است.

صفدری سرانه فضای کتابخانه ای استان کرمانشاه را دو متر مربع به ازای هر 100 نفر دانست و گفت: این رقم باید به هشت متر مربع برسد.

وی در ادامه اشاره ای هم به سرانه مطالعه کتاب داشت و گفت: آمارهای موجود نشان می دهند که وضعیت مطالعه خیلی خوب نیست.

صفدری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه، داشتن جامعه کتابخوان را در گرو برنامه ریزی صحیح دانست و گفت: دستیابی به این مهم نیازمند نگاه جدی مسئولین فرهنگی و نهادهای دولتی است.

صفدری سپس نقش خانواده را در کتابخوان بار آوردن فرزندانشان مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده ها با برنامه ریزی می توانند نقش مهمی در کتابخوان کردن جامعه داشته باشند.

صفدری افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه باید از کودکی آغاز شود و این مسئله نگاه ویژه خانواده ها را می طلبد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار