استاندار همدان گفت: وقتی صنف یا فردی کشش پرداخت مالیات افزایش یافته را ندارد، نباید در فشار باشد بلکه باید به دنبال کشف منابع مالیاتی جدید بود.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 23 November 2015
استاندار همدان گفت: وقتی صنف یا فردی کشش پرداخت مالیات افزایش یافته را ندارد، نباید در فشار باشد بلکه باید به دنبال کشف منابع مالیاتی جدید بود.

به گزارش فارس؛ محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان با بیان اینکه از سال 90 تاکنون پنج مرتبه افزایش پیش‌بینی مالیاتی داشتیم، اظهار کرد: باید به دنبال کشف منابع جدید مالیاتی باشیم تا فشار به سایر اقشار وارد نشود.

وی با تأکید بر شناسایی مودیان جدید مالیاتی تصریح کرد: برای افزایش مالیات نباید به اقشار مختلف و واحدهای صنفی فشار وارد کرد بلکه باید برای جبران درآمد مالیاتی مودیان فرار مالیاتی را کشف کنیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نباید فشار به مودیان مالیاتی موجب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شود، افزود: وصولی مالیات بر اساس برنامه پیش رود و در سال 95 پیش‌بینی افزایش مالیات را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید از درآمدهای نفتی فاصله گرفت، تصریح کرد: قرار نیست که نفت را صرف هزینه جاری کرد بلکه دولت به دنبال سرمایه‌گذاری درآمد نفتی است.

نیکبخت با بیان اینکه تحقق پیش‌بینی وصول مالیات وحی منزل نیست، افزود: وقتی صنف یا فردی کشش پرداخت مالیات افزایش یافته را ندارد، نباید در فشار باشد بلکه باید به دنبال کشف منابع مالیاتی جدید بود.

وی ضمن تأکید بر فعال بودن ستاد درآمد استان خاطرنشان کرد: تنها فشار آوردن و اخذ مالیات فعالیت نیست بلکه برنامه‌ریزی، کار کارشناسی و کشف منابع جدید باید در ستاد درآمد استان مطرح باشد و نباید به قشر خاصی در پرداخت مالیات اجحاف شود.

استاندار همدان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست کشور از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: محیط زیست اهمیت خاصی دارد و باید به صورت برجسته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در کشور ما آنگونه که باید و شاید به محیط زیست توجه نمی‌شود، گفت: تولید و اشتغال اهمیت دارد نه به قیمت اینکه به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب برسانیم.

نیکبخت با بیان اینکه نباید موجبات تخریب جنگل‌‌ها و مراتع را فراهم کنیم، افزود: با حفظ محیط زیست باید توسعه منابع معدنی را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ابلاغ موافقت‌نامه ادارات دیر شده است، بیان کرد: دستگاه‌ها تا پایان هفته موافقت‌نامه‌ها را تعیین تکلیف کنند و سازمان برنامه و بودجه نیز به صورت شبانه‌روزی آنها را پیگیری کند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به بدهی 35 میلیارد تومانی دستگاه‌های استان به شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: این میزان بالای 40 درصد بدهی استان را شامل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کل مطالبات شرکت برق استان 85 میلیارد تومان است که با توجه به درآمد ـ هزینه بودن شرکت برق، هرچه زودتر این بدهی از سوی ادارات پیگیری شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در وصول مطالبات شرکت برق نباید به مشترکان خانگی فشار وارد کرد، افزود: در اعتباراتی که به ادارات تخصیص می‌یابد ملزم شوند بدهکاری خود به شرکت برق را پرداخت کنند.

وی در خصوص جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: برخی ادارات خوب کار کرده و اعتبارات خوبی جذب کردند که مابقی دستگاه‌ها نیز باید برای جذب بیشتر تلاش کنند.

استاندار همدان از روند تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری ابراز رضایت کرد و گفت: تاکنون 160 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خزانه مرکزی رسیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار