مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: برای ارتقای زیبایی های بصری، مخازن زباله به داخل زمین منتقل می شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 22 November 2015
حسین جعفری افزود: با اجرای طرح مکانیزه جمع آوری زباله در شهر تهران که از چند سال گذشته آغاز شد از دو میلیون و200  هزار نقطه محل جمع آوری زباله به 60 هزار نقطه رسیدیم.
 
 
وی گفت: در حال حاضر 60 هزار مخزن زباله متناسب با نیاز هر محله جانمایی شده است .
 
 
جعفری با بیان اینکه اگر بخواهیم به نقطه ایده آل دست یابیم باید طرح های دیگری نیز در این زمینه ایجاد کنیم افزود: یکی از این طرح ها انتقال مخازن زباله به زیر زمین است که در حال حاضر به طور آزمایشی در اطراف میدان آزادی در حال آزمایش است.
 
 
وی در گفتگو با صدا و سیما گفت: در مناطق و محلاتی این طرح اجرایی خواهد شد که به لحاظ تاسیسات مشکلی نداشته باشیم و این مخازن به راحتی در داخل زمین تعبیه شوند.
 
 
جعفری افزود: این مخازن محل جمع آوری پسماندهای خشک و سرگردان است که بیشتر سعی خواهیم کرد در مکان‌های عمومی و مراکز گردشگری آن را نصب کنیم.
 
 
وی گفت: ورودی زباله به داخل این مخازن از سطح زمین با سطل های استوانه ای شکل خواهد بود.
 
 
جعفری همچنین از استقرار مخازن زباله در شهرک ها و مجتمع های مسکونی خبر داد و افزود: این  طرح به منظور تفکیک زباله تر و خشک و افزایش مشارکت شهروندان و زیبایی های بصری خواهد بود.
 
 
وی گفت: در این طرح سعی داریم مخازن زباله را به داخل مجتمع  های بالای 50 واحد مسکونی و همچنین شهرک ها  منتقل کنیم و با آموزش سرایدارها امکان تفکیک زباله به راحتی انجام خواهد شد .
 
 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران افزود: در حال حاضر هزار و 700 مجتمع مسکونی بالای 50 خانوار در شهر تهران وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار