مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت:با همکاری سازمان هواشناسی، فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان به سامانه پیشرفته ابزار دقیق فرود هواپیما (R.V.R) مجهز می شود.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 23 November 2015
رحمت الله مه آبادی یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان افزود:شرکت فرودگاه های کشور، برنامه هایی برای فراهم کردن زیرساخت های توسعه ای فرودگاه آبادان در بخش هوانوردی یا ناوبری هوایی دارد که بخشی از این اهداف با نصب سامانه پیشرفته ابزار دقیق فرود هواپیما محقق می شود.

وی افزود:بزودی نیز، با اعزام هواپیمای فلای چک طرح و آزمایش سیستم های کمک ناوبری و بهره برداری از این ابزار فرود، احتمال ابطال پروازها در مواقع بروز گرد و خاک و سایر شرایطی که موجب کاهش دید خلبان می شود، کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت:با بهره برداری از این سامانه، احتمال ابطال پروازها به ویژه در مواقع گرد و غبار یا کاهش دید پروازی، کاهش می یابد.

مه آبادی با بیان همکاری شرکت فرودگاه های کشور با هواشناسی در خصوص نصب سامانه پیشرفته فرود هواپیما، اظهار داشت:با تحقق این برنامه ها، می توان به افزایش بهره وری پروازها و جلوگیری از ابطال پروازی در شرایط نامناسب جوی کمک کرد.

مدیرعامل شرکت فوردگاه های کشور با بیان دیگر برنامه های این شرکت برای توسعه فرودگاه آبادان، گفت:در حوزه غیر هوانوردی و فرودگاهی نیز، مهم ترین طرح، توسعه ترمینالی است که زیرسازی آن انجام شده و به مرحله ستون رسیده است و در آینده نزدیک، شش هزار متر مربع فضای طرح ترمینالی در فاز نخست و در فاز دوم نیز تا هزار و پانصد متر مربع به این فضا افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور افزود:تکریم مسافران و کیفیت بخشی ارائه خدمات مسافری را از جمله سیاست جدید فرودگاه های کشور عنوان کرد و گفت:امیدواریم فرودگاه آبادان نیز، به این قافله بپیوندد تا بتوان در مسیر رعایت حقوق شهروندی نیز گام برداشته شود.

****

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت:پس از جنگ تحمیلی، شهرهای آبادان و خرمشهر خسارت های فراوانی از جنگ متحمل شد و در موضوع تخصیص اعتبارات نیز، آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

اسماعیل زمانی افزود:فرودگاه آبادان با سابقه طولانی همزمان با تاسیس پالایشگاه این شهر، احداث شد و در ردیف قدیمی ترین فرودگاه های کشور پس از تهران به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و حمایت شرکت فرودگاه های کشور، فرودگاه آیت الله جمی آبادان به جایگاه واقعی خود برسد.

زمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرودگاه باید به عنوان یکی از محورهای توسعه، نقش خود را ایفا کند، از توجه خاص هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد اروند به فرودگاه خبر داد و تصریح کرد:به منظور بهبود وضعیت فرودگاه آبادان و رفع مشکلات، در نشست های مشترک با مدیر فرودگاه، اقدامات موثری برای رفع کمبودها انجام شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:اعتبار 30 میلیارد ریالی برای خرید سیستم آی.ال.اس با هدف افزایش میدان دید خلبان، از سوی این سازمان تخصیص یافت.

زمانی با بیان اینکه افزایش تعداد پروازها به وضعیت اقتصادی و تقاضای مردمی بستگی دارد، گفت:در سایت صنعتی منطقه، صنایع بزرگی با سرمایه گذاری داخلی و خارجی وجود دارد و صاحبان آنها برای سرعت بخشی امور اداری در تهران یا دیگر مقاصد داخلی و خارجی به سفر هوایی نیاز دارند.

زمانی همچنین با بیان برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه فرودگاه آیت الله جمی آبادان، گفت:ساماندهی وضعیت فعلی فرودگاه نظیر توسعه فضای سبز و نظافت آن، افزوده شدن یک پایانه مسافری و بالا بردن ظرفیت پایانه موجود و طراحی جدید فرودگاه در پایه بین المللی با افق 50ساله به عنوان سه برنامه پیش بینی شده به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:هم اکنون نیز با یک شرکت اتریشی برای طراحی فرودگاه جدید در مجموعه منطقه آزاد اروند وارد مذاکره شده است که در این زمینه نظارت و همراهی شرکت فرودگاه های کشور لازم است.

****

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت:با گسترده تر شدن حوزه تحت پوشش منطقه آزاد اروند، تلاش مدیران این سازمان در راستای عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر شتاب بیشتری گرفت.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، اقدامات مدیران منطقه آزاد اروند در بازگرداندن فرودگاه آبادان به جایگاه واقعی خود را ستودنی خواند.

در این آیین، غلامرضا دهقانی زاده به عنوان مدیر فرودگاه آبادان معرفی شد و از اقدامات محمدرضا رضایی مدیر پیشین این فرودگاه تجلیل شد.

رضایی پیش از این به عنوان مدیر فرودگاه اهواز منصوب شده بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار