مناظره دو مدیر سابق و فعلی باشگاه تراکتورسازی یکی از بخش‌های برنامه ورزشی شبکه سهند تبریز بود.
کد خبر: ۱۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 23 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهمان موج فوتبال شبکه سهند مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی سعید عباسی بود که در مورد وضعیت این باشگاه توضیحاتی ارائه داد.

بخشی از این برنامه سخنان عباسی در مورد قرارداد تونی بود که نام جعفری مدیرعامل سابق این باشگاه نیز به میان آمده و وی نیز به صورت تلفنی روی خط برنامه قرار گرفته و از عملکرد خود دفاع کرد.

8 میلیارد بدهی تراکتورسازی به بازیکنان و مربیان خارجی

مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی از آشفتگی اسناد این باشگاه خبر داده و عنوان کرد: اسناد به شکلی بود که بدهی به افراد به هیچ عنوان مشخص نبوده و بعد از ساماندهی اسناد و مدارک بدون در نظر گرفتن چک‌هایی که در دست طلبکاران بوده و هنوز وصول نشده است، مشخص شد باشگاه تراکتورسازی 2 میلیارد به بازیکنان داخلی و هشت میلیارد بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی دارد.

وی گفت: انرژی زیادی صرف تامین مبالغ قرارداد بازیکن‌های خارجی صرف می‌شود و تنها در یک مورد بیش از 2 میلیارد تومان بابت بدهی بازیکن پرتغالی به نام آنسلمو گونزالس پرداخت شد که حتی یک دقیقه هم برای تراکتورسازی بازی نکرده بود.

عباسی تصریح کرد: الآن پرونده بدهی تونی در فیفا در جریان بوده و در صورت عدم پرداخت آن 6 امتیاز از تیم تراکتورسازی کسر خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در پاسخ به میلاد وطن‌پرست مجری برنامه موج فوتبال در مورد میزبان بدهی تراکتورسازی گفت: ما تمام مبلغ قرارداد تونی از دوره قبلی پرداخت کردیم، اما متوجه شدیم که بدهی تراکتورسازی به وی مربوط به دوره اول وی بوده که مبلغ 240 هزار دلار بوده و از زمان مدیریت آقای جعفری است.

جعفری: دلار به قیمت 3900 تومان برای تونی خریدم

دقایقی بعد از اینکه عباسی نام جعفری را در برنامه برد، وی به صورت تلفنی روی خط برنامه قرار گرفت.

جعفری گفت: یکی از دلایل آشفتگی اسناد که آقای عباسی اشاره کردند، ایجاد دفتر در تهران است و کارمندان و حسابداران در دفتر باشگاه تبریز بر اسناد باشگاه اشراف داشته و وقتی اسناد از آنها گرفته شده ودر تهران به افرادی جدیدی داده می‌شود، طبیعی است که آشفتگی اسناد را شاهد باشیم.

وی افزود: وقتی که من تیم تراکتورسازی را تحویل گرفتم این تیم 4 میلیارد تومان بدهی داشت و این روال است که من هم تیم را تحویل دادنی تیم تراکتورسازی به امیر قلعه‌نویی و تعدادی از بازیکنان بدهی داشت.

مدیر عامل سابق باشگاه تراکتورسازی تبریز تصریح کرد: زمانی که من با تونی قرار داد بستم دلار 1200 تومان بود، اما در پایان فصل دلار را به قیمت 3900 تومان از بازار تهیه کرده و به وی پرداختم.

 بدهی تراکتور به تونی 52000 دلار است

جعفری در مورد قرارداد تونی گفت: در دوره مدیریت من در تیم تراکتورسازی قرارداد تونی و دستیارانش با تیم تراکتورسازی تبریز 800 هزار دلار بود که 652 هزار دلار پرداخت شده و 148 هزار دلار آن باقی مانده بود.

وی گفت: دو هفته به اتمام مسابقات همکاری تراکتورسازی با تونی پایان یافت و با توجه به اینکه ما 150هزار دلار از AFC طلب داشتیم به تونی پیشنهاد دادیم که شماره حساب دهد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت مستقیم این پول را به حساب وی بریزد، که انصافا تونی قبول نکرد و گفت «این کار درست نیست و خودتان پول را گرفته و به من بپردازید».

جعفری افزود: من بعد از دو بازی از تراکتورسازی جدا شدم، اما خاطرم هست بعد از دوره مربیگری آقای جلالی، تونی در بازگشتش تسویه بدهی قبلی را شرط کرده بود که 100 هزار دلار از آن مبلغ را گرفته و قرارداد را امضا کردند.

وی افزود: خود آقای نظمی گفتند «از بابت قرارداد حضور تونی در دوره وی تنها 4000 دلار باقی مانده است و 48000 دلار نیز از دوره من تراکتورسازی به وی بدهکار است که در مجموع باشگاه تراکتورسازی 52 هزار دلار به وی بدهکار استد و امیدوارم آشفتگی اسناد موجب کلاه رفتن بر سر باشگاه تراکتورسازی نشود».

عباسی: کارهای فیفا با یک تلفن قابل حل نیست

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی بعد از سخنان جعفری گفت: ما طبق اسناد داریم صحبت می‌کنیم و کارهای فیفا با یک تلفن و توصیه قابل حل نبوده و طبق گزارش فیفا به ما باشگاه تراکتورسازی 240 هزار دلار به تونی بدهکار است.

وی گفت: باید توجه داشت که بابت تاخیر در پرداخت بدهی ها، جرایمی هم شامل شده است.

عباسی یکی از مشکلات این باشگاه در دوره‌های قبلی را نداشتن فردی به عنوان امور بین‌الملل ذکر کرده و افزود: همین نقص سبب شده کسی پیگیر حقوق تیم تراکتورسازی در فیفا و مجامع بین‌المللی نباشد تا از حقوق این باشگاه در فیفا دفاع کند./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
عباسی انگشت کوچیکیه جعفری هم نیست. این عباسی کی میخواد دست از سر تراختور برداره!
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
عباسی یادت باشه سردار باید باشه
بهترین مدیر عامل تاریخ تراکتور سردار جفعری هست و یک غیر بومی در حدی نیست بیاد حرف بزنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار