در آستانه اربعین حسینی:
5 استاد نقاش مکتب هنر رضوان، در آستانه اربعین حسینی در دو کارگاه عملی و با حضور علاقه مندان وقایع کربلا را به تصویر می کشند.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 23 November 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مکتب هنر رضوان در روزهای 8 و 9 آذر، از ساعت 17 الی 20 میزبان اساتیدی خواهد بود که در کارگاهی با عنوان «سوگنامه»، فجایع کربلا را با هنر نقاشی خود بازآفرینی می کنند. اسامی و مشخصات این اساتید به شرح زیر می باشد:

حسین رزاقی: این استاد، درجه هنري فوق ليسانس نقاشي ايراني (نگارگري –گل و مرغ –تذهيب) دارد. دارای نمايشگاه های متعدد داخلی و خارجی بوده و داور جشنواره های زیادی می باشد. برگزيده و حائز مقام اول نگارگري كشور، جايزه رياست جمهوري، برگزيده جايزه كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و برگزيده مقام اول نمايشگاه بين المللي قرآن است.

رضا مهدوی: وی دارای مدرک نقاشی و هنرهای سنتی (تذهیب و نگارگری) می باشد و در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت داشته است. کسب عنوان نخست جشنواره هنرهای سنتی جوانان کشور، رتبه اول پنجمین دوسالانه نگارگری ایران، تقدیر شده در هشتمین دوسالانه نگارگری ایران، تقدیر شده در جشنواره هنرهای تجسمی فجر و... از موفقیت های او است. طراحی و اجرای سردرب شرقی صحن آزادی حرم مطهر رضوی و هفده درب طلا و نقره حرمین کاظمین(علیهم السلام) نیز از افتخارات این هنرمند محسوب می شود.

عطاءالله شاکری: او دارای حدود 20 سال سابقه کار نقاشی ایرانی است. از سال 1371 شروع به فعالیت در بخش هنری کتابخانه آستان قدس رضوی نمود و از سال 1378 دوره های تخصصی نقاشی ایرانی را با کسب مدرک ممتاز گذراند. دارای مقام های متعدد است و در مکتب هنر رضوان به شکل تخصصی، کارگاه‌های مثنی‌ سازی برگزار می‌کند.

سمانه دوستی نیا: وی دارای دیپلم نگارگری است و سابقه 10 سال همکاری با سازمان میراث فرهنگی دارد. در حدود 15 نمایشگاه‌ داخلی و خارجی شرکت داشته و از سال 1390با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی شروع به همکاری نموده است.

محمد مهدی اسفیدانی: این مدرس دارای مقام های متعدد کشوری است. از سال 1373 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است و از سال 1380 نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام نموده است. وی دارای سابقه تدریس در دانشگاه های مختلف می باشد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از این کارگاه دو روزه، به مکتب هنر رضوان به آدرس کوهسنگی 17 پلاک 14 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 38423575 و 38423576 تماس حاصل کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار