کد خبر: ۱۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 23 November 2015

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: ساختمان قدیمی شهرداری منطقه 3 کرج جنب کانال غربی فردیس از سوی شهرداری کرج به گرمخانه تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز یکشنبه در نشست ستاد آسیب دیدگان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فردیس، افزود: به زودی این ساختمان از نظر امکانات تجهیز می شود و کارتن خواب ها و متکدیان می توانند از این گرمخانه استفاده کنند.

وی هدف از راه اندازی گرمخانه در شهرستان فردیس را فراهم آوردن محلی مناسب برای زندگی افراد بی خانمان عنوان کرد و گفت: این مجموعه به منظور به افراد در راه مانده، متکدیان، کارتن خواب ها، کودکان و افراد بی سرپرست راه اندازی می شود.

وی افزود: یکی از ماموریت هایی که قانون به شهرداری ها محول کرده، ساماندهی کارتن خواب ها و آسیب دیدگان اجتماعی است تا از این رهگذر، شاهد ارتقای امنیت عمومی و کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی باشیم.

نصیری گفت: راه اندازی گرمخانه ها نیز با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری و حمایت از افراد بی خانمان انجام می شود.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: ایجاد این گرمخانه نقش به سزایی در ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی دارد.

نصیری افزود: پدیده های اجتماعی در مناطق 3 و 10 کرج در شهرستان فردیس و نیز در کرج نظیر زندان ها، حاشیه نشینی، همسایگی با تهران، مهاجرت های بی رویه، عدم اشتغال و عدم تامین معیشت شهروندان وجود دارد که باعث می شود به طور آشکارتر دیده شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده 712 و 713 قانون مجازات اسلامی به قانون گذار این اختیار داده شده که هر کسی فعالیت تکدی گری را به عنوان کلاشی و شیادی انجام دهد، با او برخورد قانونی می کنند و هر کسی از کودکان صغیر سوء استفاده کند و آنها را به کار بگمارد از سه ماه تا دو سال به زندان محکوم می شود.

نصیری ادامه داد: رسالت مجموعه شهرداری تشکیل ستاد آسیب دیدگان اجتماعی و جمع اوری متکدیان با همکاری نیروی انتظامی است.

وی گفت: حوزه هایی مانند بهزیستی نیز لازم است کودکان خیابانی و زنان بی سرپرست و بدسرپرست و افراد کم درآمد جسمی و ذهنی را تحت پوشش حمایت خود قرار بدهد.

وی افزود: همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر موسسات،خیریه و ان جی اوها دست به دست هم بدهند تا موضوع تکدی گری ریشه کن شود.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: مردم باید همراهی و کمک کنند و به افرادی که کنار خیابان و چهار راه ها می ایستند و از احساسات و عواطف مردم سوء استفاده می کنند، کمک نکنند و کمک های خود را از مبادی درست به دست نیازمندان واقعی برسانند.

نصیری در خصوص متکدیان اتباع بیگانه در کرج افزود: متاسفانه در شهر متکدیان اتباع بیگانه دیده می شود آنها با انگیزه های مختلف وارد کشور می شوند با وضعیت اسفناکی که دارند روح و روان مردم و کودکان را بر می انگیزند لازم است با آنها برابر دستورالعملهایی که وجود دارد برخورد شود.

وی افزود: شهرداری کرج ماهانه بین 150 تا 200 متکدی جمع آوری می شود و ساعاتی را نگهداری می کنیم و بعد دوباره آنها را رها می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار