کد خبر: ۱۳۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 23 November 2015

نمایشگاه تغذیه سالم با مشارکت دانش آموزان روز دوشنبه در مدرسه فرزانگان شهرستان ساوجبلاغ برپا شد.

به گزارش ایرنا،دراین نمایشگاه مسئولان اداره های حفاظت محیط زیست،بهزیستی ،آموزش و پرورش و دیگر مسئولان شهرستان ساوجبلاغ حضور داشتند،دانش آموزان نمونه غذا های سالم را در قالب عکس و پوستر ارایه دادند.

در این نمایشگاه که با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و با توجه به نقش آموزش در ارتقای سطح آگاهی های تغذیه ای دانش آموزان و حساس سازی جامعه نسبت به سلامت افراد، برپا شده بود اطلاعات لازم در زمینه تغذیه سالم در قالب پوستر، بروشور و پمفلت به دانش آموزان ارایه شد.

دانش آموزان چهار دبیرستان شهرستان ساوجبلاغ نیز بیش از ٢٠نمونه غذای محلی و سالم در دبیرستان فرزانگان هشتگرد به نمایش گذاشتند.

رئیس اداره سلامت آموزش وپرورش استان البرز گفت: طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت آموزش وپرورش و وزارت بهداشت منعقد شد تلاش بر این است تا وعده های غذایی دانش آموزان ساماندهی شود.

طارمی گفت: والدین باید بدانند تنقلاتی همچون چیپس ،پفک وساندویچ میان وعده خوبی برای فرزندان آنان نیست و مصرف این مواد سبب بروز انواع بیماری ها می شودو قدرت یادگیری فرزندانشان را نیز کاهش می دهد.

وی گفت: عدم تحرک فیزیکی و عادات بد تغذیه ای ورعایت نکردن مسائل اصولی یکی از معضلات جدی امروز کشور است .

این مسئول بیان داشت: اکنون 30 درصد دانش آموزان البرز دارای اضافه وزن 15 درصد چاق،70 درصد دچار کم خونی و فقرآهن و ویتامین D و برخی هم مبتلا به دیابت هستند.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع) در

خصوص تغذیه سالم گفت: حفظ سلامتی یکی از واجبات در دین اسلام بوده و سلامت بر روح و روان تأثیر فراوانی دارد.

عیسی بابالو افزود: برگزاری برنامه نمایشگاه پایگاه سلامت و تغذیه سالم و اجرای جشنواره غذای سالم با هدف حرکت به سمت تغذیه سالم یکی از اولویت های آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ است.

وی گفت: یادگیری تنها شامل درس ومدرسه وکلاس نیست وهدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی دختران دانش آموز با غذاهای سالم ایرانی ونحوه پخت آنها است.

بابالو اظهار داشت:بسیاری از بیماری ها در دوران بزرگسالی ریشه درتغذیه نامناسب دوران کودکی دارد وتغذیه ی نامناسب تأثیرات بدی را در بر خواهد داشت.

وی همچنین از صبحانه به عنوان غذای فکر یاد کرده و به اهمیت صبحانه پرداخت و گفت: صبحانه اثرگذار ترین وعده غذایی می باشد و بر دقت وحوصله وخستگی دانش آموزان اثر می گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار