موضوع راهیابی یک تیم از والیبال بانوان قم به لیگ بر‌تر موضوعی است که شاید نتوان نسبت به آن اظهار نظری قطعی داشت اما واقعیت این است که صعود به لیگ بر‌تر بدون برنامه و در فضایی پرحاشیه امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۱۳۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 24 November 2015
به گزارش تابناک قم، رشته والیبال، رشته‌ای شناخته شده در میان بانوان قمی است و اقبال مردم به حضور در این رشته و آموزش در آن، این رشته را به یک رشته پرطرفدار تبدیل کرده است.

تشکیل باشگاه‌ها و کانون‌های آموزشی والیبال در نقاط مختلف شهر این شرایط را برای علاقمندان به والیبال مهیا کرده است تا وارد این رشته ورزشی شوند اما فقدان برنامه برای توسعه قهرمانی این رشته سبب شده جایگاه قهرمانی والیبال قم در حوزه بانوان در سطح کشور چشمگیر نباشد.

این رشته مورد علاقه دختران جوان و نوجوان قمی هنوز نتوانسته است از ظرفیت نیروی انسانی خود به نحو احسن استفاده کند و ناتوانی تیم‌های قمی در مسابقات قهرمانی کشور شاهدی بر این مدعا است.

والیبال بانوان قم برای عرض اندام در سطح کشور همیشه با مشکلات زیادی روبرو بوده است که بخشی از این مشکلات نرم افزاری و بخشی دیگری سخت افزاری است.

 تیم‌های والیبال قم در سال‌های گذشته حضور مستمری در مسابقات قهرمانی کشور نداشته‌اند که این مسئله ریشه در مشکلات مالی و عدم وجود اسپانسر دارد.

علاوه بر مشکلات مالی، شرایط لازم برای تشکیل تیمی واحد از میان تمام نیروهای موجود انسانی والیبال بانوان قم هرگز فراهم نشده بود و به نظر می‌رسد این شرایط امسال در حال مهیا شدن است.

تلاش‌های مربیان جوان والیبال قم برای مهیا کردن این شرایط حالا به ثمر نشسته است و با جذب بخش خصوصی به منظور حمایت مالی از این تیم، حالا والیبال بانوان قم رویای لیگ برتری شدن را در سر می‌پروراند.

والیبال بانوان قم هرگز نتوانسته تیمی در لیگ بر‌تر کشور داشته باشد و تیمی که مسئولیت تشکیل و هدایت آن را یک مربی جوان و البته پرتلاش به نام ندا زمانی در دست گرفته است می‌تواند آینده والیبال قم را در بخش بانوان روشن کند.

بانوان والیبالیست قم و حضور در لیگ دسته اول

والیبال بانوان قم سال گذشته نیز در لیگ دسته اول کشور حضور داشت اما توفیقی در صعود به لیگ بر‌تر بانوان کشور به دست نیاورد گرچه حضور این تیم با حرف و حدیث‌های فراوانی نیز همراه بود.

این تیم سال گذشته با نام سفیر قم وارد لیگ دسته اول کشور شد اما تقریبا تمامی نفرات و کادر فنی آن را بازیکنان غیر بومی و تهرانی تشکیل می‌دادند و هدف باشگاه سفیر این بود که بتواند این تیم را به لیگ بر‌تر برساند.

با این حال این تیم غیربومی و تحت نام سفیر قم، تا یک گام مانده به لیگ بر‌تر پیش رفت اما با شکست برابر حریف خود از راهیابی به لیگ بر‌تر بازماند و در ‌‌نهایت با انتقال باشگاه سفیر از قم به استان گیلان، پروژه حضور این تیم به نمایندگی از قم در لیگ نیز منتفی شد.

بدین ترتیب امسال نماینده والیبال بانوان قم با تیمی متفاوت در لیگ دسته اول شرکت خواهد کرد و تمامی بازیکنان و مربیان آن به جز یکی دو بازیکن خاص را نفرات بومی تشکیل می‌دهند.

حضور این تیم در چنین سطحی می‌تواند امیدواری و انگیزه زیادی میان والیبالیست‌های دختر قمی ایجاد کند به طوری که والیبالیست‌های دختر قمی می‌توانند با انگیزه بیشتری تمرین کنند زیرا با ورود آن‌ها به رده سنی بزرگسالان، فضایی برای رشد و پیشرفت در برابر آن‌ها وجود دارد.

مجتمع کود ایرانیان قرار است نام نماینده قم در لیگ دسته اول کشور باشد و این اتفاق مهم حالا با پیگیری‌های اهالی والیبال قم و چراغ سبز بخش خصوصی در حال تحقق یافتن است.

این تیم قرار است در یک دوره مسابقاتی ۸ تیمی شرکت کند که تیم‌های حاضر در لیگ در ۲ گروه ۴ تیمی در آن قرار خواهند گرفت و به صورت دوره‌ای طی ۲ مرحله رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند.

نماینده قم در این مرحله باید به مصاف تیم‌های بارز کرمان، کات شاهرود و آکادمی والیبال بیجار کردستان برود و دور رفت این مسابقات در شهر شاهرود برگزار می‌شود.

قرار است والیبالیست‌های بانوی قمی در دور برگشت در قم میزبان حریفان باشند و این امر شانس تیم والیبال قم برای صعود به مرحله نهایی را افزایش می‌دهد.

۲ تیم بر‌تر هر گروه در مرحله نهایی برای راهیابی ۲ تیم به لیگ بر‌تر با هم رقابت می‌کنند و نماینده قم برای رسیدن به این هدف عزمی راسخی دارد.

ندا زمانی در حالی مسئولیت ایین تیم را بر عهده گرفته است که چندی پیش قرار بود به عنوان بازیکن و کاپیتان این تیم، در ترکیب تیمش حاضر باشد اما آسیب دیدگی وی از ناحیه زانو وی را از شرایط مسابقه دور کرد.

با این حال حامی مالی باشگاه از زمانی خواست وی شخصا هدایت این تیم را در لیگ دسته اول بر عهده بگیرد در حالی که پیش بینی می‌شود حضور یک مربی جوان در راس هدایت این تیم سبب ایجاد حرف و حدیث‌هایی در جامعه والیبال قم شود.

راهیابی به لیگ بر‌تر ممکن است؟

موضوع راهیابی یک تیم از والیبال بانوان قم به لیگ بر‌تر موضوعی است که شاید نتوان نسبت به آن اظهار نظری قطعی داشت اما واقعیت این است که صعود به لیگ بر‌تر بدون برنامه و در فضایی پرحاشیه امکانپذیر نیست.

با این حال هدایت این تیم توسط مربی جوانی که پیش از این مسئولیت‌های ورزشی خود را با تدبیر و به نحو احسن انجام داده می‌تواند امیدواری را برای حضور تیمی بی‌حاشیه و موفق در لیگ زنده کند.

شاید انتظار صعود به لیگ بر‌تر برای تیمی که مدت‌ها در لیگ دسته اول حاضر نبوده انتظاری غیرمنطقی به نظر برسد اما سرمربی این تیم امیدوارانه از وضعیت تیمش سخن می‌گوید.

با نگاهی بلند‌تر از صعود یا عدم صعود بانوان قمی به لیگ بر‌تر، اتفاقی که در حال رخ دادن است ایجاد مسیری برای رشد دختران والیبالیست قم است که طی سال‌های گذشته حلقه مفقوده رشد والیبال بانوان قم در بخش قهرمانی بوده است.

علاوه بر این، حضور تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان دختر در لیگ والیبال کشور این پشتوانه را برای والیبال بزرگسالان قم ایجاد می‌کند که آن‌ها در آینده بتوانند از این پشتوانه بهره‌مند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار