فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل محرومیت‌زدایی را از اهداف کلیدی بسیج برشمرد گفت: این مهم در راس برنامه های بسیج است.
کد خبر: ۱۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 24 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر،شکر عبدی ظهر سه‌شنبه در حاشیه هماهنگی اعزام کاروان‌های محرومیت‌زدایی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بسیج در حوزه‌های مختلف توان و اقتدار خود را به نمایش گذاشته و ازجمله در محرومیت‌زدایی نقش کلیدی ایفا کرده است.

وی با تأکید به حضور فعال بسیج در عرصه‌های تولید علم، سلامت، اقتصاد، فرهنگ‌سازی و آمادگی نظامی بیان داشت: ازجمله در حوزه سلامت مثالی از توانمندی بسیج در طرح واکسیناسیون فلج اطفال مشاهده شد که در یک روز به‌طور کامل کل کشور تحت پوشش قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل بابیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کاروان‌های محرومیت‌زدایی از دو سال قبل به روستاها و مناطق محروم اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در قالب این کاروان‌ها بسیج خدمات متعددی را به مناطق برده و زمینه استفاده آن را فراهم می‌سازد.

عبدی با تأکید به اینکه کاروان‌های محرومیت‌زدایی با مشارکت ۱۰ الی ۱۵ دستگاه اجرایی فعالیت دارند، متذکر شد: علاوه بر ویزیت رایگان بیماران دارو و بسته‌های بهداشتی توزیع می‌شود.

وی به کمک و مشاوره در بخش کشاورزی اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این در کاروان‌ها کمیته امداد سبد کالا به خانواده‌های تحت پوشش خود اعطا کرده و همچنین سایر خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل زمینه‌ای فراهم‌شده تا به‌واسطه کاروان‌ها به مسائل شرعی خواهران و برادران پاسخ گفته شود و بسیج هنرمندان نیز برنامه‌های متنوع و شادی را در مناطق اجرا کند.

عبدی از حضور حقوق‌دانان برای ارائه مشاوره حقوقی به ساکنان مناطق محروم درصورتی‌که دعاوی و پرونده‌هایی داشته باشند، اشاره و اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های آبفای روستایی و ورزش‌های بومی محلی نیز در حیطه کاری خود خدماتی را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت بسیج در روستاها در قالب طرح هجرت و اردوهای جهادی متذکر شد: تاکنون ۲۸ روستا برای مقاوم‌سازی تسهیلات درخواست نکرده‌اند که پیگیر هستیم مقاوم‌سازی در این روستاها نیز انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل فعالیت بسیجیان در طرح‌های محرومیت‌زدایی را بی چشم‌داشت و از سر اخلاص دانست و افزود: امروز بسیج درخت تنومندی است که حضور پربار آن در اکثر عرصه‌ها دیده می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار