مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صاحبان تاسیسات گردشگری، ایران‌گردی و جهانگردی در صورت اخذ پروانه جدید فعالیت می‌توانند از معافیت‌های 100 درصدی مالیات بر درآمد تا 10 سال بهره‌مند شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 25 November 2015

کریم حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون جدید تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران تمام تاسیسات مرتبط با ایران‌گردی و جهانگردی و خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات مشابه در پرداخت هزینه‌های مالیاتی، ‌عوارض شهرداری و سایر تامین زیرساخت‌ها با تسهیل و بخشودگی خاصی روبه‌رو هستند.

وی افزود: بر اساس قانون جدیدی که از اردیبهشت ماه سال 94 ابلاغ شده صاحبان تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری، آژانس‌های مسافرتی و ... می‌توانند به شرط پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی از معافیت‌های 5 تا 10 سال استفاده کنند که در مناطق محروم این معافیت‌ها 10 ساله اعمال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: این اتفاق مبارکی است که به همت دولت تدبیر و امید به وجود آمده و قطعا در حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه حمایتی و مشارکتی واقعی را فراهم کرده است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود این پشتیبانی و حمایت‌ها زمینه فعال‌سازی گروه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری را بیش از هر زمان دیگر فراهم آورد.

این مسئول ادامه داد: در این قانون جدید برای تاسیسات که هر سال بر تعداد شاغلان خود تا 50 درصد اضافه کنند یک سال بیشتر از مزایای معافیت‌‌های مالیاتی بهره‌مند شده و زمینه حضور و مشارکت فعالانه آنها در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فراهم می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: این شرایط و قوانین و مقررات جدید فضای خوبی را فراهم کرده تا بیشتر از گذشته صاحبان علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و تاسیسات مرتبط با آن بتوانند از این حمایت‌ها به شرط پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی استفاده کنند.

حاجی‌زاده افزود: سرمایه‌گذارانی که قصد توسعه، تجهیز و نوسازی طرح‌های خود را دارند می‌توانند به تناسب سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند از این معافیت‌ها استفاده کنند.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: صاحبان دفاتر خدمات سیاحتی زیارتی، تورگردان‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری به راحتی می‌توانند از این شرایط و موقعیت استفاده کرده و حرکت خوب سرمایه‌گذاری خود را تکمیل‌تر کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار