دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی خبر داد
دبیر کمیسیون برنامه‎ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 864 هزار و 350 نخ سیگار قاچاق در استان کشف شده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 26 November 2015


محمدرضا حسنی‎مقدم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در خوسف با بیان اینکه افزایش تنوع قاچاق کالا، کار را برای مبارزه با آن سخت کرده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‎هزار و 115 قوطی مشروبات الکلی، 105 هزار و 490 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 5 هزار و 422 قلم دارو، 864 هزار و 350 نخ سیگار، 75 هزار و 423 لیتر سوخت و 15 هزار و 987 ثوب البسه قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در بحث البسه استفاده شده به عنوان کالای قاچاق بیشترین مشکل در عدم آگاهی مردم است که باید اطلاع‎رسانی در این مورد صورت گیرد، افزود: 18 واحد توزیع‎کننده البسه استفاده شده خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‎ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی کالاهای مکشوفه قاچاق در شهرستان خوسف از ابتدای سال جاری تاکنون را 157 ثوب لباس، یک‎هزار و 240 نخ سیگار و 352 کیلوگرم مواد خوراکی اعلام کرد و ادامه داد: سه پرونده بالای 100 میلیون تومان و هفت پرونده زیر 100 میلیون تومان قاچاق کالا نیز در این مدت در شهرستان خوسف تشکیل و رسیدگی شده است.  

حسنی‎مقدم با بیان اینکه اگر نتوانیم درست و با برنامه‎ریزی در مبارزه با قاچاق عمل کنیم انگیزه تولید‎کننده داخلی را از بین می‌بریم، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق یکی از واجباتی است که باید در کشور صورت گیرد.

وی بر بومی‎سازی قوانین تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که قاچاق چه آسیب‌های جبران‎ناپذیری برای جامعه دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‎ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: طبق آمارهای بین‌المللی به ازای هر یک ‎میلیارد دلاری که قاچاق صورت می‎گیرد یک‎ میلیون نفر بیکار می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار