معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند خبرداد:
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: برای كاهش توليد زباله و حفظ منابع طبيعي استفاده مجدد و يا تبديل به مواد ديگر سوله پردازش زباله در حال احداث است.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 28 November 2015

 
حسن خانزاد، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال هاي اخير، افزايش جمعيت و وسعت شهر و همچنین استفاده از محصولات متنوع باعث افزايش توليد زباله شده که مواد اوليه توليد اين محصولات عمدتاً از منابع طبيعي تامين مي‌شود.

وی افزود: انسان انواع مختلف مواد را با سختي از طبيعت بدست آورده و به آساني تبديل به زباله کرده و سعي مي كند با دور ريختن، از شر آنها خلاص شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه جمع‌آوري و دفع اين زباله‌ها علاوه بر صرف هزينه‌هاي سرسام آور، باعث تخريب محيط زيست از جمله آب، هوا و خاك مي‌شود، ادامه داد: لازم است برای كاهش توليد زباله و حفظ منابع طبيعي تا حد امكان زباله‌هايي كه قابليت بازیافت و استفاده مجدد و يا تبديل به مواد ديگر دارند، جداسازي کرده و با زباله‌هاي ديگر مخلوط کنیم.

خانزاد با بیان اینکه سوله پردازش زباله با این  هدف در حال احداث است، تصریح کرد: این سوله که در محل دفن زباله در حال احداث است، فونداسیون آن به اتمام رسیده و به‌زودی نصب سوله و مسقف کردن آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای ساخت سوله گفت: با افتتاح این مکان و تجهیز آن به دستگاه سورترینگ، تفکیک زباله در کمترینزمان انجام م و حجم زباله‌های‌تر کاهش می‌یابد که این امر باعث کاهش هزینه‌های دفن بهداشتی می‌شود.

خانزاد با اشاره به پدیده زباله گردی تصریح کرد: امید است با افتتاح این سوله موضوع زباله‌‌گردی نیز ساماندهی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند یادآور شد: در راستای بهبود وضعیت دفن بهداشتی نیز با احداث ترانشه‌های جدید گام موثری در این زمینه برداشته شده است.

خانزاد از پیگیری شهرداری در خصوص تشکیل سازمان مدیریت پسماند خبرداد و ادامه داد: با تشکیل این سازمان در شهرداری بیرجند قطعا بسیاری از مشکلات در خصوص بازیافت زباله و ساماندهی زباله گردی مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ضمن با اجرای طرح تولید ورمی کمپوست از زباله‌هاي‌تر، بيش از نيمي از زباله‌هاي توليد شده كاهش يافته و هزينه‌هاي جمع آوري، حمل و نقل و دفن مربوطه نيز كاهش و همچنین آلودگي محيط زيست ناشي از زباله‌هاي تر نيز از بين خواهد رفت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار