رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر از اجرای طرح هر خانواده یک امدادگر خبرداد.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 29 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، امیرحسین عسگرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مانور مقابله با زلزله در مدارس نوشهر اظهار كرد: در این مانور تعداد 45 نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر نوشهر در قالب نیروهای نجاتگر به همراه پنج دستگاه آمبولانس شرکت داشتند و با همکاری دانش آموزان به اجرای مانور پرداختند.
وي با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ سازی، کلید مقابله با بحران‌ است، تصریح کرد:  در مدارس نوشهر نيز همانند ساير مدارس استان مازندران، مانور طرح مقابله با زلزله اجرا شد  و دانش آموزان با تازه ترین شیوه های مقابله با زلزله آشنا شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر  با بيان اينكه مدرسه فرزانگان گردکل نوشهر میزبان اصلی این مانور در این شهرستان بود، افزود: آموزش در برابر بحران های طبیعی و غیر طبیعی برای جامعه امری بسیار ضروری است تا افراد جامعه بتوانند در زمان وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، طوفان و... نسبت به چگونگی واکنش های صحیح علم و آگاهی لازم را داشته باشند.
عسگرزاده با اشاره به شعار «هر خانواده یک امدادگر»، ابراز کرد: آموزش یک نفر از هر خانواده ایرانی به تحقق این شعار مهم و کلیدی کمک قابل توجهی می کند و وجود یک امدادگر در هر خانواده ایرانی، حجم وسیعی از مشکلات و آسیب ها و بعضا مرگ و میرهای ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در زمان بحران می کاهد.
وي تاكيد كرد:  باید فرهنگ وجود يك امدادگر در هر خانواده ايراني  در جامعه بیشتر نهادینه شود و به سمت کاهش خسارات جانی و آسیب های بعدی آن حرکت کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر  درباره آمادگی این جمعیت در شهرستان نوشهر برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی در شش ماهه دوم سال خاطرنشان کرد: آمادگی همیشگی، همراه با برخورداری دانش روز مرتبط به چگونگی مقابله با حوادث به عنوان یک اصل مهم و ضروری تلقی می شود و به همین منظور تمرینات و مانورهای نیروهای امداد و نجات مورد توجه ویژه قرار دارد.
عسگر زاده  خاطر نشان كرد:  آموزش اصول ایمنی و چگونگی مواجهه و مقابله با انواع بحران ها و حوادث طبیعی از رده سنی کودکان در نهادینه شدن و گسترش فرهنگ سازی در این حوزه بسیار حائز اهمیت و کاربردی است و بنابراین آماده همکاری های متقابل با اداره آموزش و پرورش نوشهر برای آموزش و انتقال دانش و شیوه های مقابله و امداد و نجات در مدارس سطح شهرستان برای دانش آموزان هستیم
وي در پایان از همکاری تمامی دستگاه های شهرستانی در اجرای مانورها و برنامه های آموزشی در شهرستان نوشهر تقدير كرد.
 
خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار