غلامحسین شیری:
غلامحسین شیری علی آباد افزود: تا زمانی که اقتصاد ایران وابسته به نفت باشد روزگارمان بهتر از این نخواهد شد و در حال حاضر اقتصاد کشور لنگ میزند.
کد خبر: ۱۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 30 November 2015

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هشترود با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری هشترود تشکیل جلسه داد.

به گزارش تابناک تبریز، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال خاطر نشان کرد: از دولت اصلاحات تا دولت یازدهم هیچ دولتی در رفع بیکاری موفق ظاهر نشده است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست.

غلامحسین شیری علی آباد افزود: تا زمانی که اقتصاد ایران وابسته به نفت باشد روزگارمان بهتر از این نخواهد شد و در حال حاضر اقتصاد کشور لنگ میزند.

وی اظهار کرد: باید جلسات تکراری در مورد ایجاد شغل از ادارات بر چیده شود زیرا با این جلسات تکراری نه تنها اشتغال ایجاد نمی شود بلکه منهنیهای بیکاری افزایش می یابد.

رئیس مجمع نمایند گان استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: وزارت کار باید مسئله اشتغال را عهده دار شود و برای رفع بیکاری قدم‌های اساسی بردارد زیرا این وزارتخانه متولی کار در کشور است و وظیفه اصلی آن ایجاد اشتغال می باشد.

وی ادامه داد: ادارات کار شهرستان‌ها باید بیکارها را شناسایی کرده و برای آنها با ایجاد تعاونی های بزرگ کار،شغل ایجاد نمایند و مشکل بیکاری را مرتفع سازند.

عضو کمسیون اقتصاد مجلس یاد آورد شد: ادارات شهرستان هشترود از این به بعد نباید هیچ گونه گواهی نامه مبنی بر ضامن شدن افراد به بانکها بدهند و اگر این طور باشد باید جوابگو باشند زیرا دادن گواهی نامه برای ارائه به بانک ها قدغن است.

وی اشاره کرد: در زمان جنگ خانواده ها در موقع اعزام فرزندانشان به جبهه گریه نمی کردند و با روی باز عزیزانشان را رهسپار جبهه ها می کردند تا از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایند اما امروز خانواده ها به خاطر بیکاری فرزندانشان گریه و زاری می کنند.

فرماندار هشترود نیز در این کارگروه خاطر نشان کرد: با این حال که مردم هشترود تا به حال از بانک ها 200 میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند اما متاسفانه باز هم از بیکاری رنج می برند و 3000 بیکار در شهرستان هشترود وجود دارد.

حسن مستفید افزود: هشترود یک منطقه بکر برای سرمایه گذاری می باشد اما بعضی از مسئولین بانک ها در هشترود مردم را از سرمایه گذاری در این شهرستان منصرف و دلسرد می کنند که در صورت تکرار این امر با آنها برخورد جدی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حمایت از قشر قالیباف در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی فرش در هشترود دایر خواهد شد.

معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است اما در بین جوانان این رقم به 29 درصد می رسد و اکثر بیکاران از قشر تحصیلکرده می باشند.

طالب پرهیزگار عنوان کرد: بانک ها بیش از 100 هزار میلیارد تومان از مردم طلب معوق دارند که باید پرداخت شود تا بانک ها با مشکل مواجه نشوند و بانک ها نیز موظف هستند با مردم به صورت کاملا عقلانی و با عطوفت رفتار نمایند تا مردم بیش از این از منطقه کوچ نکنند.

وی افزود: نباید در ادارات بی قانونی ترویج یابد و مراجعه کنندگان به ادارات بدون اینکه کارهایشان انجام شود از ادارات خارج شوند زیرا در صورت مشاهده برخورد قانونی با متخلفین انجام خواهد گرفت.

گفتنی است: در سال جاری یک میلیارد و 250 میلیون تومان به اداره بهزیستی هشترود اعتبار اختصاص یافته تا در اختیار متقاضیان وام قرار داده شود اما متاسفانه به خاطر بالا بودن درصد های وام 400 میلیون تومان آن جذب نشده است و از توان مردم خارج می باشد.

بر اساس این گزارش 484 میلیون تومان اعتبار نیز برای در اختیار قرار دادن متقاضیان وام به اداره کار هشترود داده شده است که درصد این وام ها 4 درصد می باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
عجب وامی میده بهزیستی هشترود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار