در آستانه آغاز سفرهای نوروزی ، همایش همیاران پلیس شهرستان های شرق استان تهران در ورامین برگزار شد و بیش از 50 هزار دانش آموز در قالب طرح همیار پلیس با پلیس راهور ویژه شرق استان تهران همکاری می کنند.
کد خبر: ۱۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 14 March 2015
به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز شنبه در دبستان محدثه شاهد ورامین برگزار شد ، دانش آموزان عضو طرح همیاران پلیس ، فعالیت خود در فرهنگ سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی کاهش حوادث رانندگی آغاز کردند.

رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران در این مراسم گفت: همیاران پلیس، بازوی توانمند پلیس در کاهش حوادث و تلفات جاده ای می باشند و تا کنون توانسته اند بخش عظیمی از فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در جامعه نهادینه کنند.

سرهنگ علیرضا همیانی افزود : این طرح همزمان در شهرستان های شرق استان تهران تحت پوشش فرماندهی انتظامی ویژه شرق اجرا می شود و دانش آموزان دوره ابتدایی فعالیت های فرهنگی خود را در کاهش حوادث و تلفات جاده ای آغاز می کنند.

وی بیان داشت : با آغاز تعطیلات نوروز و شروع سفرهای نوروزی بیش از50 هزار دانش آموز درقالب طرح همیار پلیس با پلیس راهور ویژه شرق استان تهران همکاری می کنند.

همیانی اظهار داشت : اجرای طرح همیار پلیس یکی از راه های عملی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه محسوب می شود که توانسته تا حد قابل توجهی حوادث و تلفات جاده ای را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: فرهنگ ترافیک و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی باید از کودکی در افراد جامعه نهادینه شود تا به واسطه نهادینه شدن قانون مندی در آینده سازان ایران اسلامی ،خانواده ها نیز توجه ویژه ای به رعایت مقررات داشته باشند.

همیانی افزود: دانش آموزان عضو طرح همیاران پلیس با دریافت آموزش های لازم و شرکت در دوره های عملی ، با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند تا در هنگام سفرهای نوروزی بتوانند موارد تخلف را به خانواده ها بازگو و از بروز حوادث جاده ای جلوگیری کنند.

وی اظهارداشت : وقتی که کودکان در هنگام ارتکاب تخلف راهنمایی و رانندگان به والدین خود تذکر می دهند شاهد اثر گذاری بیشتری خواهیم بود تا زمانی که پلیس با برخوردهای قانونی آنان را مجاب به رعایت مقررات می کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی ویژه شرق استان تهران افزود: در طول تعطیلات نوروز پلیس راهور به طور شبانه روزی در جاده های این منطقه از استان تهران که از پرتردد ترین معابر کشور می باشد مستقر بوده و به صورت محسوس و نامحسوس ترافیک را کنترل می کند.

فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران شهرستان های ورامین ، پیشوا ، پاکدشت ، قرچک ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را تحت نظارت و کنترل دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار