مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از اجرای ۶۰ میلیارد ریالی پروژه در حوزه بهبود خدمات‌رسانی به عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 30 November 2015

به گزارشخبرنگار مهر،قادر هنرمند عصر دوشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار امور عشایر تصریح کرد: ۶۰ پروژه برای این مبلغ تعریف‌ شده است و این به‌غیراز ۱۱۰ میلیارد ریال پروژه‌ای است که تا تیرماه امسال اجرا شد.

وی با تأکید به‌ضرورت تکمیل به هنگام پروژه‌ها تصریح کرد: در مناطقی که شرایط اقلیمی ایجاب می‌کند اجرای پروژه‌ها تداوم دارد و در دامنه‌های کوهستانی به‌صورت موقت تعطیل‌شده تا از سال آینده مجدداً اجرا شود.

مدیرکل امور عشایری استان با تأکید به ابلاغ اعتباری از سوی هیئت دولت و تصمیم دیوان عدالت اداری، اضافه کرد: امیدواریم این اعتبارات به استان اردبیل نیز اختصاص یابد تا اعتبارات بخش عشایری چند برابر افزایش یابد.

هنرمند بابیان اینکه امور عشایری استان اردبیل به‌عنوان نماینده امور عشایر شمال غرب کشور است، به‌ضرورت ارتقا این اداره کل به درجه‌یک تأکید کرد.

وی با اذعان به اینکه عشایر اردبیل دومین ایل پرجمعیت محسوب می‌شود، اضافه کرد: شش درصد جمعیت عشایر کشور در این استان ساکن هستند و ضروری است برای خدمت‌رسانی بهینه آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل امور عشایری استان ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار خدمات‌رسانی را آب، برق، سوخت، بهداشت و راه عنوان و تأکید کرد: به‌ویژه در راه و آب پروژه‌های اولویت‌دار اجرا می‌شود.

به گفته هنرمند درعین‌حال به‌منظور تسهیل در تحصیل دانش آموزان عشایری ساخت سه مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در نظر گرفته‌شده است.

وی به اجرای پروژه آب‌رسانی به ۷۰۰ خانوار اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این بهسازی راه‌های ییلاقی و عشایری در دستور کار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار