رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خراسان جنوبی: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی باید به صورت هدفمند برنامه‌ریزی و اجرایی شود
کد خبر: ۱۳۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 01 December 2015


به گزارش تابناک، محمد شفیعی  در نخستین نشست هم‎اندیشی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان جنوبی با تاکید بر احیا ورزش روستایی در راستای اجرای طرح آمایش منطقه‌ای، گفت: ترویج و تدوین بازی‌های بومی و محلی با بهره‌گیری از کارشناسان و پیشکسوتان باید به صورت جدی و هدفمند برنامه‌ریزی شود.
وی از برنامه‌ریزی انعقاد تفاهم‎نامه بین ادارات کل میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و هیئت‌های ورزشی متناظر خبر داد و افزود: در سفرهای شهرستانی جلسات مشترک هم‎اندیشی بین بخشداری‌ها و مسئولان هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود.
رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خراسان جنوبی تاکید کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی باید به صورت هدفمند برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
شفیعی از تشکیل کمیته‌های ورزش‌های کلاسیک همچون فوتبال، والیبال، دو و میدانی و پینگ‎پنگ در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد و ادامه داد: از پیشکسوتان و مربیان صاحب‌نام هیئت استان و شهرستان‌ها در راستای تشکیل کمیته بازی‌های بومی و محلی استفاده می‌شود.
فاطمه احراری، نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه بخش مهمی از جمعیت مناطق روستایی و عشایری استان را بانوان تشکیل می‌دهند، مهمترین فعالیت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در سال جاری را مربوط به بانوان دانست.
وی به برگزاری مسابقات منطقه شرق کشور با حضور پنج تیم در رشته‌های والیبال و دو و میدانی در شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری بانوان «دا» نیز در روستای درح سربیشه با شرکت 11 تیم برگزار شد.
نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی با تاکید بر شناسایی روستاهای هدف گردشگری استان، خاطرنشان کرد: جشنواره‌های مناسبتی «روز روستا»، در روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی منطقه و ادارات مرتبط با این حوزه برگزار شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار