کد خبر: ۱۳۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی پس از هشت سال وقفه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فیروز فاضلی ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری جشنواره مطبوعات محلی گیلان اظهار کرد: امسال هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری – تحلیلی استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، خانه مطبوعات استان و با همکاری استانداری گیلان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری آخرین دوره جشنواره مطبوعات محلی گیلان در سال 86 اشاره کرد و افزود: جشنواره مذکور با هدف معرفی و قدردانی از آثار برتر رسانه‌ای در حوزه رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی دارای مجوز برگزار می‌شود.

فاضلی از تمام روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه گیلان دعوت کرد آثار برتر خود را بر اساس رشته‌های «گزارش و مصاحبه»، «سرمقاله و یادداشت»، «مقاله»، «تیتر» و «خبر» در دو بخش مسابقه و ویژه به دبیرخانه جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی ارسال کنند.

این مسئول، محورهای هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان را ارج گذاشتن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجربه بین رسانه‌های مکتوب، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: تبیین اصول اخلاقی رسالت مطبوعات در راستای گسترش فرهنگ، انعکاس دستاورد فعالیت مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، بررسی و انعکاس وضعیت کیفی مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌های استان و همچنین تبیین جایگاه و نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران محلی در تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه گیلان از دیگر محورهای جشنواره مذکور است.

به گفته فاضلی، در بخش ویژه جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان سه موضوع «شعار سال»، «فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی» و «حجاب و عفاف، نماز و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و نقش مطبوعات در گسترش این فرهنگ» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آثاری در جشنواره مذکور شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی از ابتدای امسال تا دهم دی ماه سالجاری در یکی از نشریات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی مجوزدار استان به چاپ رسیده باشد، یادآور شد: آثاری که در ضمائم استانی نشریات سراسری چاپ شوند، امکان شرکت در جشنواره را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مهلت ارسال آثار را تا 15 دی ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزار‌ی‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان برگزار می‌شود.

فاضلی با اشاره به نحوه ارسال آثار به جشنواره مذکور، اظهار کرد: علاقمندان شرکت در جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی gilan.pressfestival.ir یا از طریق پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، چهارراه پورسینا، خانه مطبوعات استان ارسال کنند.

وی درباره جوایز هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان، بیان کرد: به برگزیدگان نخست تا سوم هر کدام از رشته‌ها در بخش مسابقه به ترتیب مبلغ پنج، چهار و سه میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در بخش ویژه از 6 نفر برتر به انتخاب هیئت داوران تجلیل می‌شود و به 3 نفر نخست مبلغ پنج میلیون ریال و 3 نفر دوم مبلغ چهار میلیون ریال اهدا می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق سایت‌های gilan.farhang.gov.ir و matbooatgilan.ir و شماره تماس 33323629 دبیرخانه جشنواره از اطلاعات و اخبار جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ـ تحلیلی گیلان آگاهی یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار