معاون آموزش سازمان مرکزی بر ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی واحد ورامین ـ پیشوا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 14 March 2015
به گزارش فارس حسین غریبی در بازدید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا، با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در این واحد دانشگاهی اظهار داشت: ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به شرایط و امکانات موجود ا مری ضروری و منطقی است و سازمان مرکزی در این بخش آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی است.

معاون آموزش سازمان مرکزی ادامه داد: از آنجا که این منطقه به‌عنوان یک قطب کشاورزی و صنعتی در سطح استان تهران و حتی کشور مطرح است لزوم توجه جدی دانشگاه در این مقوله بسیار حائز اهمیت بوده و می‌طلبد واحد ورامین ـ پیشوا با در نظر گرفتن یک مرکز تخصصی آموزشی، تحقیقاتی در این بخش ورود پیدا کرده و یاری‌رسان کشاورزان و صنعتگران در این حوزه باشد.

وی با توجه به روند احداث بیمارستان تخصصی شهید مهتدی یادآور شد: ایجاد ظرفیت‌های لازم هم‌زمان با احداث و تکمیل این پروژه ضروری بوده و قطعاً مساعدت دولت و به‌ویژه وزارت بهداشت در پایان یافتن این مرکز بهداشتی تأثیرگذار خواهد بود.

در حاشیه این بازدید حسینعلی شیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا ضمن ارائه گزارش کامل از وضعیت آموزشی واحد گفت: به فضل و یاری خداوند متعال و ژرف‌اندیشی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در طول یک سال و نیم گذشته موفق به اخذ مجوز و تصویب 53 رشته شدیم که هفت رشته آن در مقطع دکترا، 18 رشته در مقطع ارشد، 23 رشته در تکمیل ظرفیت ارشد و پنج رشته کارشناسی است و تحقق این مهم، باهدف تأمین نیازهای علمی جوانان منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی خاطرنشان کرد: آنچه به دانشگاه اعتبار می‌دهد سرمایه انسانی اوست که حضور 236 عضو هیئت علمی ثابت و 340 استاد مدعو بیانگر پویایی و پتانسیل مطلوب علمی این مجوعه بزرگ دانشگاهی است.

در بخش دیگری از این جلسه مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم با بیان ویژگی‌های شهر مذهبی و انقلابی پیشوا گفت: تاریخ ما، پیشوا را به‌عنوان مهد انقلاب اسلامی و آغاز‌کننده قیامی می‌داند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این ویژگی‌های منحصر به‌فرد، استحقاق مردم این منطقه در بهره‌مندی از خدمات مناسب و مطلوب از طرف مسئولان کشور را می‌طلبد.

وی با قدرشناسی از اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاداسلامی به جوانان و مشتاقان تحصیلات تکمیلی در منطقه افزود: مجموعه امکانات ورزشی و رفاهی مجهز واحد ورامین ـ پیشوا این مجموعه علمی را جزو واحدهای نمونه کشوری در ارائه تسهیلات و خدمات متنوع به دانشجویان کرده است.

عباس ملکوتی‌خواه فرماندار شهرستان پیشوا ضمن ایراد مطالبی در ارتباط با جایگاه والای دانشگاه‌ها و مراکز علمی در هر منطقه گفت: به وجود این واحد دانشگاهی در شهرستان پیشوا افتخار می‌کنیم، چراکه یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه در هر منطقه بحث آموزش عالی است و ‌این شهرستان ‌با وجود این واحد جامع دانشگاهی و توسعه تحصیلات تکمیلی، شاهد اعتلای اعتبار قابل توجهی در این زمینه شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار