توسط کمیته امداد قوچان صورت می گیرد:
مدیر کمیته امداد قوچان گفت: مددجویان کمیته امداد قوچان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 02 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسن دهقان در گفت‌وگو با تسنیم در قوچان درباره فعالیت‌های شش ماه اول سال 94 کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: تاکنون تعداد 8 هزار و 426 خانوار با جمعیت 17 هزار و 248 نفر از خدمات امداد شامل بیمه بهداشت اشتغال فرهنگی توانمندی و مسکن و غیره بهره مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد قوچان با اشاره به اهدای 157 سری جهیزیه به مددجویان این نهاد افزود: در این مدت 157 سری جهیزیه به ارزش 3 هزار و 180 میلیون ریال از محل کمک‌های مردم نوع دوست این شهرستان و کمک‌های دولتی به مددجویان پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت زندگی اهدا شده است.

دهقان بیان داشت: در این مدت بیش از 5 هزار و 983 نفر تحت پوشش بیمه امداد قرار گرفته و به 6 هزار و 98 نفر با اعتباری بیش از 17 میلیون و 956 ریال کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد خودکفایی و اشتغال این نهاد نیز تصریح کرد: در این مدت 89 فقره وام اشتغال پرداخت شده است که بافت 188 متر فرش و برپایی نمایشگاه از تولیدات خودکفایی در سطح شهرستان در ماه رمضان گذشته از ثمرات و نتایج آن بوده است.

دهقان با اشاره به اهمیت موضوع زکات و موارد مصرفی آن اظهار داشت: کل زکات جمع‌آوری شده بیش از 5 میلیون و 516 ریال بوده است که از این مبلغ 4978 میلیون ریال در پروژه‌های عمرانی و 538 میلیون ریال صرف موارد دیگر از جمله جهیزیه تحصیل درمان و غیره نیازمندان شده است.

مدیر کمیته امداد قوچان با بیان این مطلب که سیاست کلی این نهاد در توانمند سازی مددجویان است، بیان داشت: در راستای این هدف فعال کردن اتاق فکر با حضور دانشگاهیان و نخبگان قوچانی و تعامل با بیش از 80 مرکز صنعتی خدماتی و کشاورزی و غیره از دیگر اقدامات این نهاد است که سبب اشتغال تعداد 64 نفر از مددجویان در این شهرستان شده است.

دهقان با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به مددجویان نیز اظهار داشت: در این مدت 1221 مورد مددجو تحت آموزش بلند مدت و کوتاه مدت برابر با 90 هزار نفر ساعت قرار گرفته‌اند که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار