فرماندار گرمی مغان در تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان بر معرفی غذاهای بومی و محلی به جای فست فودها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 06 December 2015
میرعلی رحیمی زاد در جلسه کمیته گردشگری این شهرستان گفت: غذاهای بومی و گاه منحصر به فرد این شهرستان از جمله کته سنتی، آبگوشت جوجه و خشیل قابلیت طرح در جشنواره های گردشگری را دارد و تاکنون در احیا و معرفی این داشته ها اغفال شده است.
وی طرح و معرفی ظرفیت های بومی محلی و گردشگری گرمی مغان را در تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان به منظور جذب سرمایه گذار خواستار شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گرمی مغان، وی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سوارکاری در منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی گرمی در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و همکاری ادارات مرتبط را در برگزاری آن ضروری دانست.
رحیمی زاد ادامه داد: محله قلعه باشی گرمی به عنوان قدیمی ترین منطقه مسکونی این شهر به لحاظ ارتفاع قابل توجه، امکان نصب تله کابین و ارتباط با بلندی های کوتول گرمی را دارد و از سرمایه گذار بخش خصوصی علاقمند به این کار حمایت می شود.
قادر دهقان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی مغان نیز در این جلسه از تلاش برای ثبت آیین های شبیه خوانی روستای گیلارلو و شام غریبان گرمی که با قدمتی بیش از 100 سال به ترتیب در روز اربعین و شب عاشورای حسینی برگزار می شود خبر داد.
علی عزیزی رییس اداره ورزش و جوانان گرمی مغان نیز در این نشست گفت: برای برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه دریاچه گیلارلو به عنوان بخش جنبی جشنواره سوارکاری گیلارلو در سال آتی تلاش می شود.
میرمحمد سیدهاشمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی نیز از تلاش این دانشگاه برای معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و ادبی این شهرستان خبر داد.
سیدمحمد ابراهیمی محقق و مولف کتاب پژوهشی بر جغرافیای مغان هم در این جلسه گفت: گرمی مغان، موزه آثار باستانی دوره 500 ساله اشکانیان است و آثار مکشوفه از این شهرستان در موزه های خارجی و داخلی به نمایش گذاشته شده است.
گرمی مغان با مناطق گردشگری بکر در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار