نمایش «من همانم» به کارگردانی محمد طاها اربابی از امروز در سالن شهید عماد مغنیه اجرا می شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 07 December 2015

c0f74de4-3d75-49b2-a5bd-fe8b5ed1b71f

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از «پایگاه تخصصی اطلاع رسانی مشهدتئاتر»؛ نشست خبری نمایش «من همانم» تهیه شده در مدیریت امور هنری شهرداری مشهد صبح امروز، با حضور عوامل تولید و اهالی رسانه در سالن کنفرانس خانه هنرمندان برگزار شد.

در شروع جلسه امیر خانی مسئول خانه نمایش گفت: این اثر تقریباً از ۵/۱ ماه قبل پیش تولید و طرح قصه به دبیرخانه ارائه شد و بعد از کارشناسی و تولید نمایشنامه، در پایان به تولید کار منجر شده است.

خانی در ادامه گفت: این اثر به گونه ای ساخته شده است که هم مخاطبان عام و هم مخاطبان خاص را به خود جذب می کند. برای اجرای این نمایش مدیریت امور هنری شهرداری مشهد تهیه سالن، لباس و تبلیغات شهری را به عهده گرفته است. این کار نوع جدیدی از مشارکت است که با استفاده از هزینه های مردمی باعث کم شدن وابستگی گروه‌های هنری به حمایت سایر ارگان ها می‌باشد.

وی همچنین گفت: قرار است این نمایش هر شب به یکی از شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا، شهدای سال ۶۶ مکه تقدیم شود و به یاد آن‌ها به اجرا در آید.

در ادامه این نشست نیز محمد طاها اربابی کارگردان این اثر گفت: متن این نمایش از ۳ ماه پیش شروع شده است. این نمایش با موضوع شخصیت‌شناسی شمر به بررسی تحولات این فرد در طول تاریخ می‌پردازد. و نشان می‌دهد چطور شخصیت آدمی ذره ذره انحراف پیدا می‌کند تا جایی که شخصیت شمر از جانبازی در جنگ صفین در کنار حضرت علی(ع) به دشمنی و جنگ با امام حسین(ع) در واقعۀ عاشورا می‌رسد.

این نمایش ۵۰ نفر عوامل تولید دارد از جمله: سید محمد صفدری تهیه کننده، علی حمیدی نویسنده، محمد طاها اربابی بازنویسی متن، حمید تمدن طراحی صحنه، محمد محسنی طراحی چهره، علی سبحانی نورپردازی، علی اصغر ضیاء فضاسازی و میلاد اربابی جلوه‌های ویژه.

همچنین کارگردان این اثر هنری درباره واژه «سینمایش» که در تبلیغات آن به کار رفته است، اظهار داشت: این نمایش تلفیقی از تئاتر و سینما است که نام سینمایش گرفته است. در این نمایش صوت و موسیقی از قبل ضبط شده است و به صورت پلی‌بک روی بازی سایه‌ها و اجرای در صحنه بازیگران پخش می‌شود و وقایع زندگی شمر را بازسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: علت اجرای نمایش در سالن ورزشی عماد مغنیه این است که به‌دلیل وسعت صحنه و خاص بودن نمایش، امکان اجرای آن در سالن تئاتر وجود نداشت. پایه و اساس این نمایش موسیقی است و باید صحنه واقعی به نظر برسد. به همین منظور سالن ورزشی عماد مغنیه را برای اجرای تئاتر مناسب‌سازی کرده‌اند. این سالن ظرفیت بالای تماشاچی را دارد و هرشب می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را در خود جای دهد.

2df3b2b8-a96f-44d0-9e44-bd93adf19e6d

سید محمد صفدری تهیه‌کننده این نمایش نیز در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: تا کنون ۴۸ ملیون تومان برای صحنه آرایی و ایجاد سن و طراحی و تولید لباس در این نمایش هزینه شده است.
در پایان این نشست مجید ظریف مسئول خانه هنرمندان شهرداری مشهد عنوان کرد در اختتامیه این نمایش از حامد زمانی خواننده و عبد الرضا هلالی مداح اهل بیت دعوت شده است تا به‌عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشته باشند.
گفتنی است مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با حمایت بلند مدت از موضوع نمایش قصد دارد بانک لباس و آکسسوار و سایر ابزار مورد نیاز تئاتر را تولید کند و برای حمایت بهتر و کاربردی در اختیار همه گروه‌های هنری مشهد قراردهد.

deb949ba-70a6-4022-8698-478b864ef05d

گفتنی است این نمایش از امروز در سالن شهید عماد مغنیه واقع در پل حافظ، خیابان کوشش، کوشش ۳۳ از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و نیم میزبان تماشاگران می‌باشد و تا ۴ دی ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار