در همایش نفوذ و پروژه استکبارستیزی عنوان شد:
آن کسانی که متن توافق وین را نوشته اند هوشمندانه کلاه بزرگی بر سر ملت ایران گذاشتند. آقایان ظریف، عراقچی و صالحی در توافق وین اجازه دسترسی به تمام اماکن نظامی کشور را دادند.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نبویان در همایش نفوذ و پروژه استکبارستیزی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه مفید قم برگزار شد، با گرامی داشت روز دانشجو شهادت 3 نفر از دانشجویان را مصداق بارز استکبار ستیزی دانست و افزود: در حقیقت روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است.

وی در ادامه دلیل اصلی ضرورت مبارزه با استکبار را اقدامات آمریکایی ها دانست و در بیان این اقدامات اظهار داشت: ملت ایران در جریان انقلاب خود شاه را برکنار کرد و آمریکایی ها به این شاه مخلوع پناه داده و از تحویل آن به ملت ایران خودداری نمودند و علاوه بر آن سرمایه های مردم ایران را بلوکه کردند.

نبویان در تبیین دلیل ديگري دشمنی با ملت ایران را خرید تسلیحاتی عنوان كرد که شاه پول آن را پرداخت کرده بود ولی آمریکایی ها از تحویل این تسلیحات امتناع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تحمیل جنگ 8 ساله با همراهی 37 کشور دنیا و انجام اقدامات تروریستی از قبیل حمله به هواپیمای مسافربری ایران، كودتاي نوژه و ده ها اقدام دیگر را از جمله دیگر دشمنی های آشكار ایالات متحده در حق ملت ایران برشمرد.

نبویان ادامه داد: در سال های اخیر ایجاد فتنه سال های 78 و 88 و استقرار انواع تحریم ها و تهديد نظامي گواه دیگری بر دشمنی این کشور استکباری است.

وی افزود: با این همه دشمنی از ما می پرسند تا چه زمانی می خواهید با آمریکا رابطه نداشته باشید؟ نبویان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: ما خواستار قطع رابطه با آمریکایی نبوده ايم لکن این خود آمریکایی ها بودند که در زمان کارتر با جمهوری اسلامی ایران قطع رابطه کردند و امام خمینی(ره) این اقدام را هدیه ای به ملت ایران دانستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تابع منطق است و این منطق ایجاب می کند تا آمریکایی ها ابتدا بدهی خود را به ملت باز پس داده و از تحریک دیگران و به ویژه همسایگان جهت حمله به این کشور خودداری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین نبویان در ادامه سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم شعار مرگ بر آمریکا را بر گرفته از این آیات دانست و افزود: بر طبق آیات شریفه قرآن مؤمنین هرگز نباید ولایت طاغوت را بپذیرد.

نبویان گفت: هر روزنامه، گروه و یا مسؤلی که خواستار ارتباط با آمریکا باشد بنا به فرمایش آیه شریفه قرآن از آنهاست و خود آمریکایی است.

وی در تفسیر این کلام به فرمایشات حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر این آیات اشاره و مصادیق ولایت را از منظر ایشان شامل محبت، نصرت و قیادت برشمرد.

نبویان ادامه داد: بر اساس این تفسیر هرگونه توافق با آمریکا به منظور مبارزه علیه داعش مصداق نصرت است چرا که این گروه تروریستی خود داعش و دیگر گروه های تروریستی را به وجود آورده است.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: برخی معتقدند باید هژمونی آمریکا را پذیرفت که این امر بر خلاف آیات قرآن است. چرا که قرآن کریم خطاب به مؤمنین می فرماید حق ندارید آمریکا را به عنوان کدخدای جهان بپذیرید و از آن تبعیت کنید.

وی در پاسخ به این ادعا که گفته می شود پس از برجام جایگاه ایران در جهان ارتقا یافته است و مصداق آن سفر برخی مسؤلین غربی به کشور است اظهار داشت: آیا ارتباط با فساق عالم که سهم بسیاری در جنایت و آدم کشی در جهان دارند عزت است و موجب ارتقای جایگاه کشور می شود؟

نبویان ادامه داد: اگر چه ممکن است به ظاهر ارتباط با فساق عالم موجب ارتقای جایگاه ایران در مناسبات جهانی گردد، لکن جایگاه کشور را در نزد سیدالشهدا(ع) پایین می آورد چرا که امام حسین(ع) هرگز حاضر نشد یزید را بپذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: در مذاکرات هسته ای از 200 تا 300 مورد از حقوق ملت ایران صرف نظر شد و نتیجه این توافق از دست رفتن بیش از 95 درصد صنعت هسته ای کشور است.

وی خوش بینی به دشمن را موجب این تضییع حق و تحقير ملت ایران دانست و افزود: آن کسانی که متن توافق وین را نوشته اند هوشمندانه کلاه بزرگی بر سر ملت ایران گذاشتند. آقایان ظریف، عراقچی و صالحی در توافق وین اجازه دسترسی به تمام اماکن نظامی کشور را دادند.

عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: تیم مذاکرات به آژانس اجازه دادند تا 15 سال و یا حتی بیشتر به تمامی اماکن نظامی ما دسترسی داشته باشند و این امر خلاف دستور مقام معظم رهبری است.

نبویان در ادامه سخنان خود 6 نوع نظارت كه شامل بر صنایع نظامی، غیرنظامی و هسته ای کشور است را از مواردی دانست که در برجام پذیرفته شده و این اعمال نظارت را در بین تمامی کشورها بی سابقه برشمرد.

عضو کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی در تبیین این موارد اظهار داشت: در نوع نخست نظارت باید کشورهای دارای فناوری هسته ای بر طبق معاهده ان. پی. تی فعالیت هسته ای اعلام شده خود را معرض نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهند.

وی دومین نوع نظارت را نظارت بر طبق پروتکل الحاقی دانست که بر طبق آن آژانس اجازه دارد بر فعالیت های اعلام نشده هسته ای کشور نیز نظارت کند.

نبویان در تبیین سومین نوع نظارت به لزوم انجام اقدامات شفاف ساز توسط ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بر طبق این تعهد می بایست تمامی درهای کشور جهت هرگونه بازرسی آژانس باز باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی چهارمین نوع نظارت مندرج در متن برجام را نظارت شورای امنیت سازمان ملل بر فعالیت های مرتبط با موضوع هسته ای عنوان کرد و گفت: این نظارت علاوه بر نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی پنجمین نوع نظارت را فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر کمیسیون مشترک عنوان نموده و آن را بدعتی در تاریخ دانست.

وی کمیسیون مشترک را متشکل از کشورهای 1+5 و رییس اتحادیه اروپا و ایران دانست و افزود: در موارد 16 گانه مندرج در ذیل این بند 15 مورد آن جماعی و مبتنی بر توافق همه طرف ها و یک مورد که شامل دسترسی به اماکن نظامی است را با توافق اکثریت اعضاء عنوان کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ششمین نوع نظارت را شامل اقلام دو منظوره دانست و اظهار داشت: مخاطب این نوع نظارت عمدتاً دانشگاه های کشور هستند و بنا به اذعان بسیاری از اساتید دانشگاه با سلایق مختلف اعمال این نوع نظارت باعث خوابیدن چرخ صنعت کشور می شود.

نبویان در تبیین نحوه اعمال نظارت بر اقلام دو منظوره اظهار داشت: بر اساس این بند می بایست هرگونه فعالیت کشور در این امور تحت نظارت کارگروهی ذیل کمیسیون مشترک و همچنین از طریق درخواست به شورای امنیت سازمان ملل و نیز کسب نظر از سوی کشور صادر کننده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان حاضر که پرسیده بود با وجود این اشکالات چرا مجلس شورای اسلامی سند برجام را تصویب نمود اظهار داشت: متأسفانه در این موضوع مجلس به دولت فروخته شد.

وی همچنین مدعی شد: نه تنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا حتی رییس جمهوری و بلکه خود اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور یک بار متن این سند را به دقت مطالعه نکرده اند چرا که آنان همواره بیان می داشته اند که هرگز اجازه دسترسی به اماکن نظامی را نداده اند و یا اعمال محدودیت ها تا حداکثر 8 سال است ولی از متن برجام چنین چیزی بر نمی آمد و وقتی که این موارد به آنان گوشزد می کردیم از آن اظهار تعجب و یا بی اطلاعي می کردند. و این نتیجه خوش بینی به آمریکایی هاست.

وی همچنین اعتماد به دشمن را موجب آن دانست که طي روزهای اخیر در گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده و در آن به صراحت عنوان شده است که ایران 12 سال به دنیا دروغ گفته و به دنبال بمب اتمی بوده است.

 حجت الاسلام و المسلمین نبویان در پایان بر ضرورت حرکت مسؤلین بر مبنای شروط مقام معظم رهبری در اجرای برجام تأکید کرد و افزود: در صورت عدم رعایت شرایطی که رهبری معظم انقلاب بیان داشته اند خسارت های جبران ناپذیری متوجه کشور خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار