مدیرکل دفتر بازرسی استانداری خراسان جنوبی: ده گردشی نمایندگان فعلی یکی از مشکلات انتخابات است/ بایدها و نبایدهای انتخاباتی باید تدوین و در اختیار کاندیداها قرار گیرد/ در زمان انتخابات تا شعاع 100 کیلومتری نباید تصویری از تبلبغات کاندیداها در شعب اخذ رأی وجود داشته باشد
کد خبر: ۱۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 07 December 2015
معاون دادگستری استان: با تخلفات شبکه های موبایلی در جریان انتخابات، قاطعانه برخورد می شود

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خراسان جنوبی ده گردشی نمایندگان فعلی مجلس را یکی از مشکلات انتخابات دانست و گفت: نمایندگان فعلی در آستانه انتخابات بسیار فعال شده اند و این در حالی است که برای بقیه افرادی که قصد کاندیدا شدن دارند این امکان وجود ندارد.

به گزارش تابناک، اکبری راد ظهر امروز در سومین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی، گفت: انتخابات میراث ارزشمند انقلاب است که ایجاد قصور در آن قابل بخشش نیست.

وی ادامه داد: تنها جایی که دولت ها تمام هم و غم خود را به کار می گیرند و تلاش های بسیار می‌کنند در برگزاری انتخابات سالم است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، گفت: تمام امکانات لازم برای انتخاباتی سالم در استان فراهم شده و با حضور مسئولان اطلاعاتی تمام مشکلات امنیتی استان نیز لحظه به لحظه رصد می شود.

اکبری راد اظهارکرد: در خصوص گزارش حوزه های حساس و نیمه حساس بر اساس طبقه بندی هایی که انجام گرفته، در خراسان جنوبی حوزه های حساس و نیمه حساس نخواهیم داشت و این دستورالعمل، استان های دیگر را شامل می شود که البته ستاد انتخابات استان تمام اقدامات را پیش بینی کرده است.

 مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: از تاریخ 28 اردیبشهت ماه آموزش را شروع کرده ایم و تا روز اخذ رأی نیز این آموزش ها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری یادآور شد: در زمان انتخابات باید تا شعاع 100 کیلومتری تصویری از تبلبغات کاندیداها در شعب اخذ رأی وجود نداشته باشد که اگر اینگونه بود باید قبل از آغاز رأی گیری تمام تبلیغات جمع آوری گردد و در این رابطه با نظارت های ناظرین هیچگونه تخلفی صورت نخواهد گرفت.

اکبری راد تأکید کرد: بایدها و نبایدهای انتخاباتی باید تدوین و در اختیار کاندیداها قرار گیرد تا با یک همنشینی در جهت کاهش تخلفات انتخاباتی گام برداریم.

حجت الاسلام وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه موضوع اصلی این جلسه بررسی تخلفات و جرائمی است که در فضای مجازی و شبکه های موبایلی انجام می شود، گفت: نظارت های خاصی در بحث سیاه نمایی و توهین و افترا علیه کاندیدهای رقیب و وعده های انتخاباتی که از عهده ی کاندیداها خارج است، پیش بینی شده است.

وی، هدف از برگزاری این نشست را برگزاری انتخاباتی سالم، اخلاق مدار و قانونی دانست و گفت: در همین راستا تعامل با دیگر نهادها و شورای نگهبان مدنظر قرار گرفته تا با همفکری مسئولان انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: در خصوص وعده های انتخاباتی اگر جرمی اتفاق افتد قوه قضائیه وارد عمل خواهد شد و با مجرمین برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام وحدانی نیا در قوانین برای هر تخلفی که در قبل انتخابات، حین و بعد آن رخ می‌دهد مجازات های متفاوتی وجود دارد که در صورت مشاهده به جد برخورد خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار