گزارش ویژه تابناک خراسان جنوبی/ حدیقه سیروسی
مدیرعامل آژانس پرتو شرق: دو شرکت ماهان و ایران ایر به استان پرواز دارند که شرکت ماهان پروازهایش را یکی یکی کم می کند و ایران ایر هم جوابگوی نیاز استان نیست/ مدیرعامل آژانس مسافرتی جلوه: نماینده مردم استان برای رفتن به تهران هر روز دنبال بلیت است اما حاضر نیست برای افزایش تعداد پروازهای استان در مجلس "داد" بزند/ سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که سیستم حمل و نقل و راه های مناسبی داشته باشد
کد خبر: ۱۴۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 08 December 2015

حمل و نقل هوایی که یکی از سیستم های عمده حمل و نقل امروزی است در استان خراسان جنوبی بسیار مورد بی مهری قرار گرفته و در عمل سد راه پیشرفت این استان شده است..

به گزارش تابناک، وجود سیستم حمل و نقل خوب و روزآمد یکی از راه های توسعه هر منطقه نیازمند سرمایه گذاری محسوب می شود که امروز با توجه به رشد ابعاد تکنولوژی و وسایل پیشرفته رفت و آمد، متاسفانه خراسان جنوبی از حداقل این امکانات برخوردار است.

کمبود پروازهای روزانه ناوگان هوایی به مرکز استان و سایر شهرهای بزرگ استان، راه را بر رفت و آمد مسافران و سرمایه گذاران بسته است و مسافران با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند که این خود باعث عقب ماندگی استان شده و می طلبد که مسئولین مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا بدین وسیله خراسان جنوبی به استانی توسعه یافته و شناخته شده تبدیل شود و اقتصاد استان رونق بگیرد.

افزایش پروازها نقش مهمی در زمینه توسعه استان دارد

فاطمه شالچین یزدی، مدیرعامل آژانس هواپیمایی پرتوشرق در گفت و گو با تابناک با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی خراسان جنوبی، گفت: کمبود تعداد هواپیما یکی از مهم ترین مشکلات حمل و نقل هوایی استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت ماهان و ایران ایر با استان همکاری می کنند که شرکت ماهان پروازهایش را یکی یکی کم می کند و ایران ایر نیز هر روز پرواز دارد اما این تعداد پرواز جوابگوی نیاز استان نیست.

مدیرعامل آژانس هواپیمایی پرتوشرق افزود: مسافرانی که با هواپیما از بیرجند به مشهد یا تهران سفر می کنند در برگشت دچار مشکل می شوند و باید یا چند روز را منتظر پرواز برای بازگشت باشند و یا اینکه زمینی بازگردند.

شالچین یزدی اظهارکرد: نیاز است تا تعداد پروازهای استان افزایش یابد و مسیرهای جدید نیز به پروازهای استان اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسافران زیادی برای کیش در استان داریم، تصریح کرد: هنوز پروازی برای این مسیر در استان نداریم و باید مسافران به استان های دیگر بروند و نیاز است که برای شروع حداقل ماهی یکبار پرواز به سمت کیش داشته باشیم.

مدیرعامل آژانس هواپیمایی پرتوشرق گفت: بیرجند یکی از شهرهای دورافتاده از تهران است و افرادی که بخواهند برای کار اداری و یا درمان به تهران سفر کنند مجبور هستند که از هواپیما استفاده کنند که با وضع موجود این افراد با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

شالچین یزدی با اشاره به آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها، تصریح کرد: آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها برای قشر ضعیف مشکل ساز است و مجبورند این افراد از وسایل حمل و نقل زمینی استفاده کنند که این شیوه برای تمام سفرها مناسب نیست.

وی اظهارکرد: اگر آزادسازی نرخ بلیط ها در خراسان جنوبی باعث رقابت دو شرکت ماهان و ایران ایر بشود و خدمات بهتری را به مسافران ارائه بدهند و متقاضی مسافر بیشتری داشته باشیم بسیار خوب است، اما باز وضع موجود آزادسازی قیمت بلیط هواپیما مطلقا به نفع هیچ کس نیست.

مدیرعامل آژانس هواپیمایی پرتوشرق با اشاره به اینکه پروازها نقش مهمی در توسعه استان دارند، خاطرنشان کرد: تنها راه برای توسعه استان افزایش تعداد هواپیماهای استان است.

حرکت روبه افزایش آژانس های هواپیمایی و حرکت کند افزایش هواپیما ها در استان

جهانشیر جلیلیان، مدیرعامل آژانس مسافرتی وهواپیمایی جهانگردي جلوه نیز در گفت وگو با تابناک گفت: 18 سال کار هواپیمایی کردم اما نسبت به افرادی که 5 یا 6 سال در استان های بزرگ تر در زمینه شرکت های هواپیمایی فعالیت می کند منافع مادی و معنوی کمتری را کسب کرده ام.

وی ادامه داد: طی این مدت که در شرکت هواپیمایی فعالیت می کردم تعداد آژانس های هوایی افزایش یافته اما تعداد هواپیماها افزایش نیافته است و تمام آژانس ها با تعداد محدودی هواپیما فعالیت می کنند که این باعث ضرر و زیان آژانس های هواپیمایی می شود.

مدیرعامل آژانس مسافرتی و جهانگردي جلوه با انتقاد از کوتاهی مسئولین در زمینه افزایش تعداد هواپیماهای استان، تصریح کرد: برای افزایش تعداد هواپیماهای استان مسئولین یا باید قدرت داشته باشند و یا پول که تاکنون مسئولین استان ما هیچ اقدام مفیدی در این زمینه انجام نداده اند.

جلیلیان ادامه داد: بارها جلسات متعددی با دستگاه های مربوطه در راستای درخواست افزایش تعداد پروازها و هواپیماها برگزار شده اما تاکنون هیچ اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر جز ضرر چیز دیگری نصیب آژانس های هواپیمایی نمی شود و در حال حاضر 8 نفر در آژانس من کار می کنند که با تعطیل کردن آژانس 8 نفر بیکار می شوند.

مدیرعامل آژانس مسافرتی جلوه گفت: نماینده مردم استان برای رفتن به تهران هر روز دنبال بلیط است اما حاضر نیست برای افزایش تعداد هواپیماهای استان در مجلس "داد" بزند.

جلیلیان در خصوص آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها نیز گفت: این اقدام کاری نادرست است و در هیچ کجای دنیا این اقدام انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها به نفع شرکت های هواپیمایی و به ضرر مردم است، گفت: سال گذشته قیمت بلیط هواپیما را به بهانه افزایش خدمات افزایش دادند که بعد از این افزایش قیمت هیچ گونه افزایش کیفیت مطلوب خدمات در هواپیماها نداشتیم.

مدیرعامل آژانس هواپیمایی جلوه با اشاره به اینکه یکی از راه های توسعه استان و جذب سرمایه‌گذار افزایش تعداد هواپیماها است، تصریح کرد: سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که سیستم حمل و نقل و راه های مناسبی داشته باشد اما در خراسان جنوبی به دلیل دور بودن از تهران و کمبود تعداد هواپیماها سرمایه گذاری وارد استان نمی شود و استان نیز توسعه نمی یابد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی از تهران فاصله زیادی دارد که این باعث شده از همه امکانات محروم بماند و توسعه نیابد.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی بیشتر بیرجند ضرر می کند و می طلبد مسئولینی که در راس هستند در راستای افزایش تعداد پروازها که منجر به توسعه یافتگی استان می شود اقدامی انجام دهند.

فروگاه و پروزا نقش مهی در توسعه استان دارد

هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی نیز به تابناک گفت: با توجه به اینکه فاصله مرکز استان تا مرکز کشور زیاد است و از حمل و نقل ریلی نیز محروم هستیم، به این دلیل فرودگاه و پروازها می تواند در راستای توسعه استان نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: تردد مقامات کشوری، هیات دولت، وزرا، سرمایه گذاران و گردشگران معمولا از طریق هوایی انجام می شود که افزایش پروازها می تواند موجب افزایش اعتبارات و توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای افزایش پروزاهای استان نیز تصریح کرد: اداره کل فرودگاه های استان به همراه نمایندگان مردم در استان و استاندار با شرکت های هواپیمایی مذاکراتی داشته اند که با توجه به اینکه با کمبود ناوگان در بیشتر استان ها مواجه هستیم در بیشتر استان ها باطلی پروازهای هفتگی داشته ایم ولی به دلیل ارائه دلایل مثبته باطلی پروازهای موجود در استان انجام نشده است و قول مساعد داده شده که با خرید اولین هواپیما افزایش پرواز در این استان انجام شود.

سلامی با اشاره به آزادسازی نرخ بلیط هواپیماها نیز تصریح کرد: مسیر بیرجند- تهران جزو مسیرهای حمایتی دولت است ولی در مجموع این اقدام می تواند موجب بهبود ارائه خدمات به مردم باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار