کد خبر: ۱۴۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 12 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: هم اکنون چهارده دوره از تاریخ لیگ برتر گذشته است و قصد داریم در این گزارش به آقای گل‌های هر دوره بپردازیم.

   
سال 81-1380: در نخستین دوره لیگ برتر خلیج فارس تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت علی پروین به مقام قهرمانی رسید و در همان سال نیز غلامرضا عنایتی 25 ساله موفق شد با 17 گل زده آقای گل لیگ برتر شود.
 
همچنین وی که در تیم ابومسلم مشهد توپ می‌زد در آخرین هفته در دیدار مقابل استقلال رشت به تنهایی 7 گل به ثمر رساند تا رکوردی به جای بگذارد، که تا هم اکنون نیز کسی موفق به شکست آن نشده است.
 
در دومین دوره لیگ برتر نیز ادموند بزیک مهاجم تیم فوتبال سپاهان با زدن 12 گل آقای گل شد و در همان فصل نیز زردپوشان دیار نصف جهان با کسب 52 امتیاز، بالاتر از پاس و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد.
 
علی دایی آقای گل جهان هم، آقای گلی در لیگ برتر کشورمان را به دست آورد و با 16 گل زده درصد گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.
 
علی دایی که در آن زمان بازیکن پرسپولیس بود، نتوانست با این تیم رده خوبی را در جدول کسب کند و با کسب 39 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت.
 
لیگ  چهارم دور اوج عنایتی بود و این بازیکن توانست برای دومین بار در چهار دوره لیگ، آقای گلی در لیگ برتر را کسب کند.
 
این بازیکن با به ثمر رساندن 20 گل نقش مهمی در راستای سوم شدن استقلال در لیگ چهارم پس از تیم‌های فولاد و ذوب آهن داشت.
 
درخشش عنایتی تمامی نداشت و این بازیکن برای دومین بار پیاپی موفق شد آقای گلی در لیگ برتر را تجربه کند.

عنایتی با به ثمر رساندن 21 گل موفق شد در صدر گلزنان لیگ و با تیم فوتبال استقلال تهران در صدر جدول رده بندی لیگ پنجم قرار بگیرد.
 
نخستین آقای گل خارجی لیگ برتر مربوط به سال 86-1385 است که دنیل اولروم نیجریه‌ای موفق شد با 17 گل به همراه مهدی رجب زاده در صدر گلزنان لیگ ششم قرار بگیرند.
 
در آن سال سایپا با 56 امتیاز صدر نشین شد و ابومسلم با گلزنی های پی در پی اولروم در رده ششم جدول قرار گرفت و ذوب آهن نیز هشتم شد.
 
همچنین لیگ ششم نخستین فصل لیگ برتر بود که 2 آقای گل مشترک داشت.

محسن خلیلی اصلی‌ترین رکن قهرمانی پرسپولیس در سال 87-1386 بود و این بازیکن با 18 گل به همراه هادی اصغری از راه آهن عنوان آقای گلی را به دست آورد.

در لیگ هفتم که دومین قهرمانی پرسپولیس را در بر داشت، سرخ پوشان با 59 امتیاز قهرمان شدند و لکوموتیورانان نیز با گلزنی های اصغری با 44 امتیاز رده دوازدهمی را کسب کردند.

همچنین لیگ هفتم آخرین فصل بود که دو آقای گل مشترک داشت.
 
آرش آقای گل، لقبی بود که هواداران استقلال پس از آقای گلی این بازیکن درسال 88-1387 به برهانی دادند و سبب شد تا باگلزنی های آقای گل استقلال، آبی پوشان پایتخت با کسب 66 امتیاز و تفاضل گل بالاتر نسبت به ذوب آهن برای دومین بار قهرمانی لیگ برتر شود.

برهانی با به ثمر رساندن 20 گل و بالاتر از آرفی و کاسرو در صدر برترین لیگ هشتم قرار گرفت.
 
 دومین آقای گل خارجی تاریخ لیگ برتر عمادرضا عراقی است. وی متولد 2 مرداد 1358 در کربلای عراق است و سابقه حضور پنج ساله در فوتبال ایران را دارد.
 
عمادرضا در لیگ دهم، عضو سپاهان بود و به همراه ابراهیم توره موفق شد دومین قهرمانی زردپوشان دیار نصف جهان را به ارمغان آورد.
 
در پایان سال 89-1388 عمادرضا با 19 گل، آقای گل شد و پس از آن توره سنگالی با 18 گل در رده دوم گلزنان لیگ قرار گرفت.
 
آقای لیگ دهم با بیشترین گل زده در جمع آقای گل‌ها رضا نوروزی است.

وی که درسال 90-1389 به همراه فولاد در لیگ برتر شرکت کرد نمایش درخشانی داشت و توانست با 24 گل زده لقب آقای گلی لیگ برتر دهم را به‌دست آورد، همچنین فولاد خوزستان نیز پس از تیم‌های سپاهان، استقلال، ذوب آهن، پرسپولیس و تراکتور سازی در رده ششم جدول قرار گرفت و  عملکرد خوبی نیز نداشت.
 
همچنین پس از نوروزی، ادینپر با 22 و انصاری فرد با 20 گل در رده دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

لژیونر 25 ساله کشورمان نیز سابقه 2 دو بار آقای گلی را در تاریخ لیگ برتر دارد.
 
نخستین بار زمانی بود که انصاری فرد در سایپا توپ می‌زد و با به ثمر رساندن 21 گل پس از فونیکه سی، بازیکن صنعت نفت آبادان و رضا عنایتی درصدر گلزنان یازدهمین دوره لیگ برتر قرار گرفت.

همچنین در آن فصل سایپا با درخشش کریم عملکرد خوبی را نداشت و در رده هشتم جدول قرار گرفت.
 
پس از عملکرد ضعیف انصاری فرد در پرسپولیس وی به تراکتور سازی تبریز پیوست و در سال اول حضورش در آن تیم موفق شد با 14 گل زده لقب آقای گلی لیگ برتر را برای دومین بار یدک بکشد.
 
در آن سال فولاد اول شد و تراکتور سازی به مقام ششمی دست پیدا کرد، اما در این میان دو آقای گلی انصاری فرد، سید جلال رافخایی موفق شد با 19 گل زده در لیگ سیزدهم آقای گل شود و تنها بازیکن قوهای انزلی در تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد که موفق به انجام این کار شده است.
 
آخرین آقای گل لیگ برتر نیز ادینهو برزیلی است که با 20 گل زده نقش مؤثری را در دوم شدن تراکتور داشت و پس از درخشش در ایران راهی لیگ‌هایی مانند خلیج فارس و هم اکنون درتیم السیلیه قطر توپ میزند.  
 
حال در لیگ پانزدهم مهدی طارمی با هفت گل آقای گل لیگ برتر است و می بایست تا پایان فصل صبر کرد و دید آیا طارمی آقای گل می‌شود یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار