کد خبر: ۱۴۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 13 December 2015


قهرمان کیوکوشین کاراته کشور از بی‌توجهی رئیس فدراسیون کاراته به سبک‌های آزاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، کیوکوشین یکی از سبک‌های آزاد کاراته است. کیوکوشین از دو لغت کیوکو (بالاترین، نهایت) و شین (حقیقت، روح) ترکیب شده‌است. این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نامیده می‌شد. بعد از مرگ اویاما کیوکوشین به چندین شاخه تقسیم شد که قوی‌ترین آن ماتسویی (بالاترین سطح مسابقات کیوکوشین) نام دارد. تاکید کیوکوشین روی مبارزه واقعی و از راه نزدیک است. در کیوکوشین برای کاستن مقاومت حریف از ضربات متوالی استفاده می‌شود.

نعمت مقیم امانی، قهرمان کیوکوشین کاراته کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز افزود: متاسفانه به دلیل وابستگی رییس فدراسیون به سبک‌های کنترلی، سبک‌های آزاد مغفول مانده و آنچنان که شایسته است مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: این بی‌توجهی‌ها سبب آزار ورزشکاران کیو کوشین کاراته شده و به جرات می‌گویم اگر عشقی به این رشته وجود نداشت بسیاری از ورزشکاران ، این رشته را رها می‌کردند.

قهرمان چند دوره رقابتهای کشوری با بیان این که بارها با مسئولان فدراسیون برای توجه بیشتر به سبک‌های آزاد صحبت شده است، گفت: اما متاسفانه تا به امروز ترتیب اثری به خواسته به حق ورزشکاران سبک‌های آزاد داده نشده است.

مقیم امانی با اشاره به آن که مجبوریم با این کاستی‌ها و نا مهربانی‌ها بسازیم ، خاطر نشان کرد: امیدوارم فدراسیون کاراته به همه رشته‌ها به یک چشم نگاه کند و به دلیل علاقه قلبی به سبک‌های کنترلی، از سبک‌های آزاد چشم پوشی نکند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با انتقاد از خشن خواندن کیوکوشین، گفت: متاسفانه به غلط جا افتاده است که کیو کوشین ورزش پر خطری است در حالی که به هیچ عنوان این گونه نیست و طبق بررسی‌های انجام شده درصد مصدومیت ورزشکاران این رشته از رشته‌هایی مانند فوتبال، کشتی، تکواندو و حتی پینگ پنگ نیز کمتر است.

مقیم امانی با بیان این که فدراسیون برنامه‌ای برای توسعه کیو کوشین کاراته در کشور ندارد، افزود: متاسفانه در این زمینه نیز فدراسیون اقدامات قابل قبولی نداشته است.

عضو سابق تیم پلیس یادآور شد: کیوکوشین کاراته ورزشی انفرادی است به همین دلیل فدراسیون روی آن سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نداده است.

وی با اشاره به وضعیت کیوکوشین کاراته ایران در آسیا، گفت: تا چندین سال قبل کیوکوشین کاراته ایران اول آسیا بود اما کم کم با بی‌توجهی مسئولان فدراسیون ، ژاپن گوی سبقت را از ایران ربود و امروز فاصله زیادی از ما گرفته است.

نعمت مقیم امانی در پایان یادآورشد: امیدوارم فدراسیون کاراته با تغییر روند و توجه کافی به سبک‌های آزاد بستر لازم را برای درخشش دوباره سبک‌های آزاد ایران در آسیا و حتی جهان فراهم نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار