بانک صادرات پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسه منحل شده میزان را از چهارشنبه گذشته آغاز کرده است که در این باره بسیاری از سپرده گذاران انتقاداتی دارند.
کد خبر: ۱۴۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 13 December 2015
یکی از سپرده گذاران در این باره گفت: من به اصل سپرده خود رسیده ام، ولی 800 هزار تومان سود سپرده بنده کسر شده است. وقتی از متصدیان سوال کردم گفتند که این تصمیم بانک مرکزی بوده است، ما برابر دستور عمل می کنیم.وی افزود: بنده قصد دارم این پول را از حساب بردارم، زیرا لازم دارم.یکی از سپرده گذاران در حالی که به شدت از عملکرد بانک مرکزی انتقاد کرد، خطاب به متصدی حاضر در بانک صادرات  اعلام کرد:بانک علاوه بر این که به ما سودی نداده،  از اصل سپرده ام نیز کسر کرده است، به طوری که شش میلیون تومان سپرده داشتم  و بانک دو میلیون تومان از حساب من کم کرده است.متصدی بانک در پاسخ به این سپرده گذار گفت که از  فروردین تا بهمن ماه 93، سود سپرده  افراد بر مبنای 17درصد نرخ بانک مرکزی محاسبه شده است و این موضوع، روز اول توسط بانک مرکزی  اطلاع رسانی شده است.وی افزود: فعلا از بهمن ماه سال 93 به بعد سودی پرداخت نمی شود.یکی دیگر از سپرده گذاران هم گفت: برخی از افراد تا دیروز حاضر بودند فقط اصل پول خود را دریافت کنند وسودی نمی خواستند، ولی متاسفانه همان افراد امروز درباره میزان سود با متصدی بانک بحث وجدل می کنند.

بسیاری از تسهیلات میزان قابل وصول نیست
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی در این باره  گفت: اگر موسسه مالی اعتباری میزان دارایی هایی دارد، مشکلات بسیاری هم در انتقال و فروش آن وجود دارد و بانک صادرات باید هر ملکی را که موفق شد بفروشد، برابر پول آن به سپرده گذاران پول بدهد.  "علی رسولیان " افزود: املاک موسسه اعتباری منحل شده میزان بعد از کار  کارشناسی واگذار می شود. وی گفت:متاسفانه بسیاری از تسهیلات میزان قابل وصول نیست و بانک صادرات با این شرایط کار بزرگی انجام داده و وارد صحنه شده است. وی یادآور شد:برخی از افراد سپرده گذار نیستند و قصد دارند فضاسازی کنند، شاید دلال هستند یا به مدیران سابق میزان تعلقاتی دارند و سعی می کنند جو را متشنج کنند. وی افزود:بانک مرکزی خیلی شفاف اعلام کرده از اول فروردین ماه تا بهمن ماه نرخ سود تسهیلات بانکی 17تا 18درصد باشد و از یکم بهمن ماه 93 فعلا سودی تعلق نمی گیرد  اختلاف سپرده گذاران با بانک 5درصد است ، چون همه کاره بانک مرکزی است واگر پولی هم کم بیاید بانک صادرات کاره ای نیست وهیچ کاری نمی تواند انجام بدهد.مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری تصریح کرد:در صورتی که از جمع آوری املاک وسایر منابع موسسه منحل شده میزان پولی اضافه بیاید، مجدد به سپرده گذاران سود پرداخت خواهد شد.


سه نکته
اول این که متعهد شدن بانک صادرات برای پاسخ گویی مطالبات سپرده گذاران میزان قابل تقدیر است.
دوم این که جا دارد کارشناسان بانکی، اقتصادی و حقوقی به میدان آیند و درباره نرخ سودی که توسط بانک مرکزی تعیین شده نظر دهند.

سوم این که انتظار این بود که با توجه به این که نرخ مصوب سود سپرده های بلند مدت یک ساله، 20 درصد است، بانک مرکزی حداقل این نرخ 20 درصد را لحاظ کند.

منبع: نیک نیوز

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
یکی نیست این وسط بگه آخه مگه همش تقصیر مردم است. بانک مرکزی به عنوان اصلی ترین نهاد پولی در این همه مدت فعالیت میزان هیچ گونه واکنشی مبنی بر قانونی یا غیر قانونی بودن انجام نداده است و در حقیقت مقصر اصلی است و می بایست بخشی از این ضرر را قبول نماید نه اینکه همه اش را به دوش مردم می اندازند.
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
سود پول هایی که در زمان مشکل نداشتن میزان از حساب به طور عادی برداشت شده را نیز محاسبه کردند و از باقی مانده حساب که بعد از بلوکه شدن پول ها بوده کسر کردند و عملا از اصل پول برداشت کردند اگر بانک مرکزی چنین دستوری داده لطفا به صورت مکتوب انتشار دهید. به نظر این جانب این حرکت بانک صادرات کاملا غیر قانونی است و در ثانی اگر تراز مالی میزان طبق نظر بانک مرکزی در هنگام شروع بحران مثبت بوده لطفا ذکر کنید که بخش مثبت تراز مالی قرار است به جیب چه کسانی سرازیر شود. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
خدایا تو میزان به آتش مسوز
که ره میزند صادراتی به روز
مالباخته میزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
ما خراسانی ها با عدم حضور خود تو انتخابات جبران میکنیم تا آخر عمر .
سپرده گذار بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
بانک صادرات بیخود به میدون نیومد. یه ... حسابی از حسابهای مردم کرد. از مبالغ زیر ده تومن 500 تا 800 هزار تومن کسر کرد وای به حال مبالغ بالا. حرومشون باشه. با کارمندای بی ادب. مخصوصا شعبه چهارراه 17 شهریور بجنورد
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
چرا مردم باید از حق مسلم خود که اصل سپرده ها و سود شان است به نفع یک عده مفسد اقتصادی بگذرند؟
درماجرای میزان دولت و مسئولین کشوری هیچگونه حمایتی از سپرده گذاران نکردند


. واقعا" مدیریت نظام پولی و بانکی کشور به قهقرا رفته است و نه تنها نظارت و کنترلی در زمینه جلوگیری از مفاسد بانکی و پولی درکشور توسط متولی نظام بانکی ( بانک مرکزی) وجود نداشته بلکه در طول چند سال اخیراین نهاد با عملکرد بسیار ضعیفش باعث رشد این مفاسد شده است و در این بین مثل همیشه فقط قشر ضعیف یعنی مردم بیچاره لگدمال شده اند.
واقعا مسئولین چطور انتظار دارند که مردم نسبت به این نحوه مدیریت شان بدبین نباشند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار