در جلسه اتاق فکر بخش کشاورزی؛
تجار ترکیه به خاطر فاصله سیاسی کشورشان با روسیه برای صدور تولید خود به این کشور از طریق استان اردبیل در تلاش هستند و صاحبان فکر در استان نیز نباید فرصت طلایی بازار مصرف همسایه شمالی را از دست بدهند.
کد خبر: ۱۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 14 December 2015

استاندار اردبیل بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز علمی پژوهشی و تجارب کشاورزان برای تحقق کشاورزی پرسود و افزایش درآمد کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه اتاق فکر بخش کشاورزی استان گفت: 34 درصد جمعیت با کشاورزی مرتبط هستند ولی اقتصاد کشاورزی حاکم در استان چندان برای کشاورزان منطقه درآمد زا نیست و ضروری است که با فاصله از شیوه های کشت سنتی و بهره گیری از فن آوری دانش بنیان تحول اساسی در این بخش صورت گیرد.

وی تاکید کرد که برای تحرک بخشیدن به تولید و صدور محصولات کشاورزی و جلوگیری از زیان های ناشی از سعی و خطا در این مسیر، باید از مشاوران آگاه داخلی و خارجی استفاده شود.

استاندار اردبیل افزود: دولت جعبه معجزه گر نیست که از یک سو به آن مشکل وارد و از سوی دیگر راهکار خارج شود و این پیش فرض که مشکلات برای رفع به دولت موکول شود، نادرست است.

وی اظهار کرد: تداوم اجرای اصل 44 قانون اساسی، زمینه شکوفایی بخش خصوصی را فراهم کرده است و این بخش باید در حوزه کشاورزی نیز روز به روز توانمندتر شود.

خدابخش بیان کرد: شاه بیت اقتصاد مقاومتی، توسعه مشاغل دانش بنیان است و حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی از تولیدات دانش بنیان با 30 هزار میلیارد ریال اعتبار در 100 سال گذشته بی سابقه است.

او ادامه داد: تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای استان ها سهم بندی نشده است و استان اردبیل به لحاظ عقب ماندگی نسبت به برخی از استان ها باید برای بهره مندی بیشتر از این صندوق گام های بلندی بردارد.

استاندار اردبیل مقرون به صرفه نبودن تولید سیب زمینی برای بهره برداران این محصول و پایین بودن قیمت خرید دولتی آن را از مشکلاتی برشمرد که باید با استفاده از اندیشه خلاق دانشگاهیان مرتبط و با اتکا به صنایع تبدیلی به رفع آن اقدام شود.

خدابخش افزود: تجار ترکیه به خاطر فاصله سیاسی کشورشان با روسیه برای صدور تولید خود به این کشور از طریق استان اردبیل در تلاش هستند و صاحبان فکر در استان نیز نباید فرصت طلایی بازار مصرف همسایه شمالی را از دست بدهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: جلسات اتاق فکر بخش کشاورزی از سال های گذشته در استان های دیگر برگزار می شود و در دومین جلسه این اتاق فکر در استان اردبیل از مسوولان 15 دستگاه اجرایی و 20 نفر از فرهیختگان و بهره برداران کشاورزی دعوت شده است.

ارژنگ عزیزی افزود: برگزاری این جلسات با محوریت تولید دانش بنیان و صادراتی نمودن محصولات کشاورزی ادامه خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ایجاد تحول در بخش کشاورزی با روشهای دانش بنیان قابل تقدیر است ولی نیاز به برنامه ریزی دقیق وراهبردی دارد به این دلیل که کشاورزان استان پشتوانه مالی لازم جهت سعی خطا ندارد و دولت هم حمایت لازم را از کشاورزان ندارد شما اگر به افرایش قیمت گندم در سال 93عنایت داشته باشید در حدود 9در صد بود وهزینه های کشاورزان نسبت به سال 92 بیش از 100درصد بودواین روند اغلب کشاورزان را زمین گیر کرده است بنده پشنهاد می کنم سازمان جها کشاورزی بانظارت دقیق استانداری زمینهای مستعد را براساس نوع کشت بصورت پایلوت درنقاط مختلف استان انتخاب وبا راهنمایی اصول فن آوری به کشاورزان مد نظر همراه باحمایت مالی اقدام نمایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام
خیلی عالی است که کارهای کشاورزی استان با بنیه علمی و بر اساس شرکت های دانش بنیان و فنی انجام شود. ای کاش در این جلسات از نخبگان این بخش دعوت شود و سیاسی کاری و طایفه بازی در این استان جمع شود در استانی مثل گلستان آمار شرکت دانش بنیان کشاورزی موفق را با اردبیل مقایسه کنید خواهشا حمایت واقعی از این جوانان نخبه بکنید عملی نه شعاری و آماری؟؟؟؟؟؟
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
بدیهی است استفاده از افراد نالایق ، علیرغم سرمایه گذاری خوب ، نتیجه مطلوب را نخواهد داشت ، آقای استاندار اگر شما بخواهید در هر کاری فقط با سفارش این و آن کار بکنید و به گفته خیرخواهان اهمیت ندهید وضعیت ... .. به کل استان تعمیم خواهد یافت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
آقای استانداردرمدیریت جهادکشاورزی استان اردبیل تحمل استفاده ازنیروهای کارآمدنیست چه برسدازمشاوران داخلی وخارجی استفاده شوداگرازپرسنل کارآمدومشاوران خوب استفاده شودازنظرمدیریتی درسایه قرارمی گیرندکه آن موقع نمی توانندخودشان را کارآمدنشان دهندحتما"اذعان دارید
به دادکشاورزی استان بارندگی به موقع واختصاص اعتبارات مهارآب های مرزی رسیدبرای اینکه کشاورزی راتوسعه بدهیدودرآمدزاباشدبایدازمدیران کارآمدوسیاسی کارنباشنداستفاده وهمچنین ازسرمایه گذاران استقبال شودبه شرط تضمین سرمایه گذاری باسود آوری ویقیه شرایط برای توسعه مطلوب ودرآمدزایودن کشاورزی دراستان مهیا می باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار