رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تدوین 5 پروژه تاپیک در این دانشگاه خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 15 December 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تدوین 5 پروژه تاپیک در این دانشگاه خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

حسین کریم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: 250 پروژه در حال اجرا در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که بسیاری از پروژه‌ها آماده افتتاح است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس دیابت در کرمانشاه، گفت: افراد دیابتی 15 درصد جمعیت خاورمیانه را شامل می‌شوند که این میزان در برخی کشورها به 28 درصد رسیده و وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دیابت بیماری بسیار پرهزینه‌ای است و آثار زیان‌بار بسیاری بر اقتصاد فرد، خانواده و جامعه وارد می‌کند و عمده دیابت‌های ناشناخته مربوط به افرادی است که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

کریم افزود: گاهی افراد سال‌ها پس از ابتلا متوجه بیماری خود می‌شوند که بیماری بسیار پیشرفت کرده است و راه‌اندازی اتوبوس سیار دیابت باعث می‌شود فرد در مراحل اولیه بیماری را بشناسد و از پیشرفت آن جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بسیار بزرگی برای مقابله با عوامل پر‌خطر در حال تدوین است که دیابت، سیگار و متعلقات آن، فشار‌خون، چربی‌خون و بی‌تحرکی از جمله عوامل پرخطری است که در رابطه با آن کار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر استعمال سیگار در خانواده‌ها عادی شده و به نوعی با آن زندگی می‌کنیم، گفت: باید با سیگار و متعلقات آن به‌عنوان یک دشمن جنگید و اگر این دشمن را بپذیریم، قطعا شکست می‌خوریم.

این مسئول تصریح کرد: حدود یک سوم بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و فشار‌خون، چربی‌خون و بی‌تحرکی  نیز به‌عنوان عوامل پرخطر از مواردی هستند که باید در خصوص آن‌ها اقداماتی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: نتایج کار در بلندمدت مشخص خواهد شد و به عنوان مثال در کشور فنلاند کارهای بسیاری در خصوص کاهش آسیب‌های این پنج عامل پرخطر صورت گرفت که پس از 50 سال موفقیت‌های بسیاری در این زمینه حاصل شد.

کریم پروژه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی، سوانح رانندگی، روستای سالم و پرونده‌ الکترونیک را از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها نیازمند عزم ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کارهای بسیاری در خصوص پروژه روستای سالم انجام شده است، گفت: برای موفقیت روستاها و جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه پروژه روستای سالم یکی از راهکارهای مناسب ارزیابی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار