مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مبلغان دینی باید مطالبات و خواسته‌های مردم استان کرمانشاه را به مسئولان منعکس کنند.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 16 December 2015
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مبلغان دینی باید مطالبات و خواسته‌های مردم استان کرمانشاه را به مسئولان منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی در گردهمایی ائمه جماعات که شامگاه سه شنبه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت باید مدیریت درستی در جامعه داشته باشد و از راوایات و فضیلت های نماز جماعت در مراکز مختلف سخن به میان آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک بار در ماه همه ائمه جماعات مساجد و ارگان‌های اداری به گردهمایی می پردازند، افزود: خوشبختانه روحانیت در استان کرمانشاه تابع خط رهبری هستند و جزو استانهای پیشتاز  در عرصه تبلیغ و روحانیت هستیم.

این مسئول با اشاره به ترور آیت الله اشرفی اصفهانی و آیت الله محمدی عراقی در  کرمانشاه به دست منافقین افزود:  استان کرمانشاه دارای طلاب شهید در طول تاریخ است که همه با گرایشات مختلف در خط رهبری حرکت کرده اند.

حجت الاسلام قبادی خواستار  انعکاس  مطالبات مردم از سوی مبلغین  به مسئولان شد و بیان کرد: روحانیت استان کرمانشاه همگی مشوق و دلسوز مسائل استانی و جامعه هستند چرا که علی رقم تسهیلات کم مساجد و درآمد ناچیز آن با عزت نفس توانسته‌اند به نحوی سنگر مسجد را اداره و پشتیبانی کنند.

وی در ادامه گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی دولت و نظام رهبری از مبلغین انتظار دارد راهنمایی های لازم در راستای ارشاد مردم به قناعت و مصرف صحیح کالاهای داخلی معطوف و از طرفی باید تولیدات داخلی از نظر مناسب بودن قیمت‌ها و کیفیت قابل ارائه و تهیه باشد و از کالاهای مناسب برای اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

حجت الاسلام قبادی با بیان به اینکه پس از پیروزی انقلاب از استقلال سیاسی در دنیا بهره‌مند شده ایم، افزود: در حال حاضر استقلال نظامی را به دست آورده ایم اما برای برطرف شدن ضعف ها باید در استقلال اقتصادی تمرکز و تلاش بیشتری را داشته باشیم.

وی با یادآوری امکانات تولیدی در گذشته و لزوم شکرگذاری امکانات فعلی در کشور گفت: اگر تولیدات مبتنی بر توانمندی درونی باشد می توان در مقابل تهدید و تحریم ها مقاومت و ایستادگی بیشتری داشته باشیم و به عنوان فرهنگ اقتصادی در نظر گرفته شود تا مردم به سمت ارز و تولیدات خارجی نروند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید خودکفایی و اعتماد به نفس در جامعه با توجه به ظرفیت های غنی افزایش داده شود، گفت: از آنجا که نمایندگان و مسئولان کشوری از سوی مردم تعیین می شوند از روحانیت انتظار داریم با حضور گسترده و فعال در آگاه سازی مردم نقش آفرین باشند و همچنین در برگزاری با شکوه نماز جماعت و رونق آن دخیل باشند.

حجت الاسلام قبادی گفت: روحانیت باید با مردم در تعامل باشد و در برپایی نماز با شکوه و پر رونق در مساجد اهتمام لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: لباس روحانیت نشانه اهل علم و تقوا است و باید حرمت آن از سوی مسئولان و جامعه رعایت و در برقراری نماز در راس ساعت در مراکز و حسینه ها مراقبت شود و تشویق مدیران و مسئولان در مشارکت در نماز گسترش پیدا کند.

لزوم احداث زائرسرای دائمی در استان کرمانشاه

امام جماعت مسجد محمد رسول‌الله (ص) کرمانشاه در این مراسم با تبریک حلول ماه ربیع الاول و اشاره به اینکه در آستانه ولادت با سعادت خاتم الانبیاء(ص) می ‌باشیم، گفت:  استان کرمانشاه با سبقه تاریخی دارای علما بزرگ و مراجع ارزشمندی است و در مسیر تبعیت از خط رهبری قرار دارد.

حجت‌الاسلام رحمان صابری افزود: در ایام اربعین حسینی استان کرمانشاه باید دارای زائرسرایی دائمی باشد و بهتر در زمینه خدمات رسانی حضور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حوزه علمیه استان بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی داریم که می توانند در توسعه فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی با رعایت نکات علمی و حوزی در استان موثر واقع شوند.

این مسئول ادامه داد: زمین مسجد محمد رسول الله(ص) موقوفه  است و اداره اوقاف استان کرمانشاه از این محل اجاره بها می‌خواهد و در حال حاضر نیز کنتور آب این مسجد برداشته شده است.

حجت‌الاسلام صابری اظهار فزود: در دانشگاه‌ها باید عرف اجتماعی رعایت شود و مبلغین در مسیر تبلیغ از سوی مراکز و دستگاه‌های امنیت داشته باشند و تامین شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار