مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه بنزین تولیدی این پالایشگاه در حال حاضر با مشخصات یورو 2 است، گفت: طبق برنامه زمانبندی تا چهار سال دیگر بنزین تولیدی پالایشگاه با مشخصات یورو 4 خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 17 December 2015
مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه بنزین تولیدی این پالایشگاه در حال حاضر با مشخصات یورو 2 است، گفت: طبق برنامه زمانبندی تا چهار سال دیگر بنزین تولیدی پالایشگاه با مشخصات یورو 4 خواهد بود.

صید محمد جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه از پالایش و تصفیه روزانه 20 هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: از این 20 هزار بشکه پنج فرآورده شامل نفت سفید، بنزین، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 80 متر مکعب گاز مایع، 613 هزار لیتر بنزین، 223 هزار لیتر نفت سفید، 892 هزار لیتر نفت گاز و یک میلیون و 372 هزار لیتر نفت کوره در این پالایشگاه تولید می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه در حال حاضر بنزین و نفت گاز تولیدی پالایشگاه مشخصات یورو 2 دارد، گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و تاکیدی که مسئولین پالایشگاه دارند طبق برنامه زمانبندی تا چهار سال دیگر باید تولیدات نفت گاز و بنزین پالایشگاه با مشخصات یورو 4 باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه اظهار کرد: قطعا تحقق این امر نیاز به سرمایه‌گذاری داشته و باید یک سری واحدهای کیفی سازی در پالایشگاه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی پالایشگاه‌های کشور واحدهای کیفی سازی خود را ایجاد کردند و در پالایشگاه کرمانشاه نیز مطالعات اولیه راه‌اندازی این واحدها انجام شده و شروع عملیات اجرایی آن نیازمند تامین سرمایه است.

جمشیدی با بیان اینکه تولیدات پالایشگاه کرمانشاه 50 درصد سوخت مورد نیاز استان را تامین می‌کند، گفت: علاوه بر توسعه کیفی محصولات، مسئولین پالایشگاه به فکر توسعه کمی پالایشگاه نیز هستند.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات توسعه کمی پالایشگاه نیازمند زمان بیشتری است، گفت: در حال حاضر در بحث مطالعات کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه با توجه به الزامی که برای اجرای آن تا سال 1398 داریم جلو هستیم، اما مطالعات توسعه کمی پالایشگاه نیازمند زمان بیشتری است.

جمشدی با بیان اینکه مطالعات پایه‌ای در زمینه توسعه کمی پالایشگاه انجام شده، گفت: در حال حاضر در حال تکمیل مطالعات اساسی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار