استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: دولت تدبیر و امید با وجود کاهش درآمدهای خود و تنگناهای مالی با پشتیبانی مردم در رشد اقتصادی در کشور را رقم زد.
کد خبر: ۱۴۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 20 December 2015
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در دیدار جمعی از فعالان حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و شهری با وی افزود: دولت یازدهم با حمایت و رهنمودهای حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش و مجاهدت تیم مذاکره کننده هسته ای توانست بی سابقه ترین مذاکرات بین المللی کشور را با تدبیر و عقلانیت پیش برده و با موفقیت به نتیجه برساند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در این مذاکرات در برابر 6 قدرت برتر جهانی با قدرت ، متانت و منطق قوی وارد گفت و گو و مذاکره شد و آن را به ثمر نشاند و با این اقدام پس از 13 سال پرونده PMD بسته شد و جا داشت که برای این پیروزی بزرگ و بی سابقه، جشن ملی در سطح کشور برپا شود.
استاندار قزوین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در حال حاضر با کاهش شدید قیمت نفت از 110 دلار به 30 دلار مواجه هستیم که دولت را در تنگنای اقتصادی قرار داده اما با وجود همه این مشکلات، دولت برنامه های خود را با همراهی و حمایت ملت به پیش خواهد برد و میدان کار و فعالیت را برای مردم فراهم می کند تا مشکلات رفع و زمینه پیشرفت و توسعه کشور محقق شود.
وی با بیان اینکه آرامش موجود در جامعه مرهون تلاش ها و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی فاصله داریم و دولت تلاش می کند با جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فرصت و بستر توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در شاخص ها و محورهای مختلف را فراهم کند.
همتی با تاکید بر دسترسی راحت مردم به مدیران، خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط چهره به چهره ، نزدیک و صمیمی با مردم و داشتن گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و دغدغه های آنها از وظایف مسوولان و مدیران است و همه باید خدمتگزار مردم باشیم .
استاندار قزوین ادامه داد: مدیران شأنی جز خدمتگزاری به مردم ندارند و این نگاه دولت تدبیر و امید است که مدیران باید اینگونه باشند و آنها باید در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکلات مردم رسیدگی کنند و درب اتاق شان به روی مردم بازباشد.
وی با اشاره به لزوم بازرسی ،نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها در نحوه برخورد با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها، تصریح کرد: این موضوع دردستور کار مدیریت عالی استان قرار دارد و اعتقاد داریم که تغییر و تحولات مدیریتی باید باید به خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم منجر شود و مردم این تفاوت را در مقام عمل احساس کنند در غیر این صورت تغییرات ثمری نخواهد داشت.
استاندار قزوین با اشاره به پیگیری و اجرای پروزه های اساسی و اولویت دار استان در بخش های مختلف عنوان کرد: انتقال آب از سد طالقان از جمله طرح های آبی مهم استان است که سعی می کنیم تا پایان سال پیمانکارمربوطه و سرمایه گذاربخش خصوصی برای اجرای این طرح را جذب کنیم.
وی افزود: با انتقال آب این سد به 14 شهر و 194 روستا که 80 درصد جمعیت استان را پوشش میدهند آبرسانی خواهد شد.
استاندار قزوین با بیان اینکه این پروژه با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: اگر خواسته باشیم به اعتبارات دولتی تکیه کنیم اجرای این سد 30 سال به طول می انجامد اما با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی می توان در فاصله زمانی دو سال این طرح را اجرایی کرد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین از پیگیری طرح انتقال آب از الموت رود با مشارکت و همکاری استان های تهران و گیلان خبر داد و در ادامه از با اشاره به طرح تکمیل تصفیه خانه فاضلاب هفت شهر استان، تصریح کرد: کار مطالعات این هفت تصفیه خانه آماده است و بسیاری از سرمایه گذاران برای همکاری در اجرای این طرح ها اعلام آمادگی کرده اند که بهره برداری از این پروژه ها می تواند علاوه بر تامین بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی در جهت تقویت سفره های آب زیر زمینی نیر به کار گرفته شود.
استاندار قزوین افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه های مربوطه و جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم در طول برنامه ششم طرح تصفیه خانه همه شهر های استان را به سرانجام مطلوبی برسانیم.
وی با تاکید بر پیگیری مصوبات و تصمیمات جلسات از سوی مدیران اظهار داشت: صرف برگزاری جلسات در موضوعات مختلف فایده ای ندارد بلکه مهم اجرای مصوبات می باشد بنابراین خروجی جلسات باید خدمت رسانی بهتر ،بیشتر و سریع تر به مردم باشد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار جمعی از نمایندگان اقشار و گروه های مختلف به بیان دغدغه ها،مشکلات و نقطه نظرات خود در راستای رسیدگی و حل مسائل مناطق و نواحی شهری و روستایی در بخش ها و محورهای مختلف پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار