رئیس اداره کل نقشه‌برداری غرب کشور در خرم‌آباد:
رئیس اداره کل نقشه‌برداری غرب کشور گفت: علاوه‌ بر ایستگاه دائمی "جی.آی.اس" موجود در خرم‌آباد، ۴ ایستگاه دائمی دیگر نیز در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 21 December 2015

 به گزارش تابناک لرستان ،احمد رفیعی میرزاز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نخستین گامی که در جهت نقشه‌دار کردن اراضی استان انجام شد، تهیه نقشه هوایی بود، به‌طوری که در سال 90، همه پروازهای لازم برای تهیه عکس هوایی در استان انجام شد اما این عملیات در همین مرحله متوقف شد که جا داشت معاونت امور عمرانی و دستگاه‌ها این کار را پیگیری می‎کردند.


وی افزود: اگر کار نقشه‌برداری برای استان انجام می‌گرفت، برای اجرای پروژه«gnaf» می‌شد از داده‌های مشترک آن نقشه‌ها استفاده کرد و یا برای طرح‌های جامع تفصیلی مورد استفاده قرار نگیرد تا مجبور باشید از نقشه‌های گوگل که به‌روز آوری لازم را ندارد، استفاده کنید.

رئیس اداره کل نقشه‌برداری منطقه غرب عنوان کرد: اکیپ‌هایی به استان لرستان فرستاده شده تا نسبت انجام فعالیت‌های لازم در زمینه شبکه‌های ژئودینامیک و نیز تهیه نقشه عکس ارتوفتوموزائیک که زمینه عکس داشته و هر نوع اندازه‎گیری بر روی آن امکان‌پذیر است، اقدام شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته با ارسال اکیپ‌هایی به استان لرستان برای پایش زمین، نقشه به روز راه‌های استان لرستان با مقیاس، یک، بیست و پنج هزارم تهیه شد.

رفیعی میرزا با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی تهیه نقشه در استان لرستان تشکیل شود و نظارت‌های لازم نیز در این رابطه انجام بگیرد، خاطرنشان کرد: باید نیازهای استان لرستان برای تهیه نقشه در یک جلسه کارشناسی بررسی شود تا بر اساس آنها به تهیه نقشه‌های مکانی که نقش مهمی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، اقدام شود.

وی بیان کرد: علاوه‌بر ایستگاه دائمی «جی.آی.اس» که توسط سازمان نقشه‌برداری کشور در خرم‌آباد ایجاد شده، ساخت چهار ایستگاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است تا در آینده با همکاری معاونت عمرانی استاندار به بهره‌برداری برسند.

رئیس اداره کل نقشه‌برداری منطقه غرب گفت: دستگاه‎های اجرایی استان لرستان در صورت نیاز به نقشه، ابتدا استعلام بگیرند که شاید نقشه مورد نظر آنها در سازمان نقشه‌برداری موجود باشد و دیگر نیاز به تهیه نقشه مجدد و اتلاف وقت و هزینه نباشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار