کد خبر: ۱۴۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 21 December 2015
 معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد اجرایی برجام در وزارت امور خارجه به کشورهای ۱+۵ و البته آمریکا هشدار داد: اگر به تعهدات خود طبق برجام مقید نباشند ایران نیز طبق برجام تعهدات خود را کنار می گذارد.

به گزارش تابناک یزد، سیدعباس عراقچی گفت: هر یک از کشورهای 1+5 یا مجموعه آنها و یا آمریکا اگر در آینده چه در این دولت و چه در دولت های بعدی به تعهدات خود طبق برجام مقید نباشند در حقیقت برنامه جامع اقدام مشترک را از مسیر خود خارج کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز مسیر دیگری را در پیش می گیرد و تعهدات خود را طبق برجام کنار می گذارد.
عراقچی گفت: بر همین اساس ایران برنامه خود را طبق شرایطی که خود تشخیص خواهد داد ادامه می دهد.
بر اساس این گزارش، اوباما دو روز پیش رئیس جمهور قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.
این محدودیت در ذیل قانون بودجه سال اینده امریکا در کنگره تصویب شده بود.
وزیر امورخارجه کشورمان بابیان اینکه پیامهای ضدونقیضی از طرف آمریکا صادر می‌شود، این اقدام امریکا را پوچ و بی‌معنا خوانده است.
برخی کارشناسان معتقدند ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید و دور زدن توافق هسته ای -برجام - محسوب می شود.
به گفته مقامات وزارت خارجه، در پی قریب به ده روز مذاکره سخت و فشرده وزیر امور خارجه و تیم هسته ای با طرف های آمریکایی و اروپایی، در نیویورک، وین، بروکسل و تهران، در خصوص قانون جدید ویزا در کنگره آمریکا که با تلاش لابی صهیونیستی به عنوان قسمتی از لایحه بودجه تصویب شده و تقریبا امکان وتو را از رئیس جمهور گرفته بود، نهایتا دیروز آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با ارسال نامه رسمی خطاب به آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت اطمینان داد که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون، هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار