بررسی ریشه های بحران در انتخابات حوزه استان های کم تر توسعه یافته
انتخابات میانبرترین راه در نیل به دموکراسی است و ملت ها با این عمل دموکراتیک سرنوشت خویش رارقم می زنند خواه آگاهانه ، خواه غیر آگاهانه ، خواه به جبر، خواه به اختیار.
کد خبر: ۱۴۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 21 December 2015

انتخابات میانبرترین راه در نیل به دموکراسی است و ملت ها با این عمل دموکراتیک سرنوشت خویش رارقم می زنند خواه آگاهانه ، خواه غیر آگاهانه ، خواه به جبر، خواه به اختیار.

محمدرضا یوسفی تابناک ایلام ::البته ناگفته نماند انتخابات نشانه و سمبل مطلق دموکراسی نیست چرا که در بسیاری از حکومت های توتالیتر، اقتدارگرا، استبدادی ، مونارشی و پلیارشی، پلورالیسم، مشروطه، نیمه دموکراتیک، تئوکراتیک ودموکراتیک به نحوی انتخابات وجود دارد فلذا انتخابات و رفراندم به مثابه دموکراتیک بودن رژیم ها نیست برای نمونه عربستان در انتخابات محلی به زنان حق رای داده ولی به هنگام رانندگی دمار از روزگارشان در می آورد یا در برهه زمانی سلسله پهلوی رفراندم و انتخابات عملی برای مشروعیت بخشی به سیاست های اقتدارطلبانه و تک قطبی و تک حزبی{ رستاخیز } و رفراندم سفارشی در زمینه انقلاب سفید شاه فقط در پی اجرای استراتژی های شوم حکام صورت گرفته است

البته شرکت شمار زیادی از جمعیت فعال شرکت کننده در انتخابات در کشورهای جهان سوم بسیار برای رژیم های اقتدارگرا و استبدادی

و حتی در پاره ای از مواقع رژیم های دموکراتیک خطرناک است زیرا که قبل از انتخابات و رجوع به مردم می بایست که ساختارها فراهم باشد و زیر ساخت ها قبل از مشارکت عظیم فراهم شود و گرنه همین عامل بسیار مخرب برای قوام یک دولت و حکومت است چرا؟

روشن است افراد به انگیزه معیشت بهتر و سیاستی پیش روتر در زمینه رفاه ملی و عمومی... به پای صندوق های رای می روند که این هدف فقط جزئی از کل است و انگیزه افراد برای شرکت در انتخابات می تواند دلائل بی شماری داشته باشد و انتظاراتی دارند که به گونه ی شایسته و لازم بایستی به وسیله کاندیداتورهای پیروز جامه عمل پوشانده شود که در اغلب موارد شعارهای قبل و بعد کاندیداها پس از پیروزی جنبه رئال نداردکه در ادامه به یک جنبه دیگر از آن که مرتبط با مبحث قوم گرائی در است وارد خواهیم شد.

بله استقبال و حضور پرشور مردمی در رای گیری برای پوشش این انتظارات است که اگر خلاف این واقعیت عملی صورت گیرد مسئله سرشکسته گی ملی شاید واژه ای نو باشد پدیدار شده و قوت می گیرد که پیامدهای اسفناکی در روحیه ملی و اعتبار بین المللی یک ملت را به همراه خواهد آورد حال این مقدم را ذکر کردیم تا به حوزه جریانات و معضلات قطبی شدن و قوم گرائی و طایفه طلبی دراستان های کم تر توسعه یافته و در چند منطقه خاص جغرافیایی است که برای نمونه استان های غربی و جامه کرد و افکار متاثر از آن و بلوچ و... در سیستان و بلوچستان روحیه قوم گرائی را ذکر می کنیم که عواملی باعث پس رفت و به حاشیه راندن آنها شده است البته که مقصود ما در این مختصر نحوه گزینش نمایندگان مجلس در استان ایلام است اصلا چرا ایلام از نظر اقتصادی و صنعتی و رفاهی با وجود فرهنگ عمیق چند هزار ساله به استانی عقب افتاده مبدل شده است زمانی امپراطوری عیلام بر شرق بین النهرین حکمرانی می کرد و اولین تمدن تاریخ بشریت در این منطقه نطفه یافت چرا ایلام امروز چنین شده است؟

چرا شخصی اظهار نظر می کند و می گوید انتخاب مهران به منطقه آزاد خیانت به ملت ایران است!

آقای خاص ... جمله مهران را خدا آزاد کرد را شنیده اید؟

آیا جمله فتح ایران از مهران تا تهران فقط چند روز به گوشتان خورده است؟

آیا این مردم غیور و شهادت طلب ایلام نبودند که این خواسته صدام منحوص خط بطلان کشیدند؟

آیا جز این است که پاسداری از حریم ولایت بر دوش خسته مرزنشینان وطن پرست است؟

آیا طعم شیرین مهمان نوازی ایلامیان را از پزیرائی زائران اباعبدالله نچشیده اید؟

از ماست که بر ماست...

آری خدمت به مردم ایلام خیانت است بله این هزینه را صرف استان های بزرگ کنید اصلا ایلامی را چه به پیشرفت و صنعت و اشتغال...

بگذارید همه چیز مال شما باشد.

بله معتقدم مقصر ما هستیم که برخی به خویشتن جسارت می دهند و زبان به گستاخی می گشایند: این و آن اگر بشود خیانت به ملت ایران است چرا؟ مگر ما ایرانی نیستیم!

بله از ماست که بر ماست وقتی که روحیه قومی در شور و شعور این مردم موج می زند بایست هم از این اظهارنظرهای سخیف بشنویم

مردم متمدن ایلام ای وارثان تمدن ماد، ای ملت شهادت و ولایت چرا هرکس که از راه می رسد سوار بر موج احساستان می شود به اریکه قدرت تکیه می زند و پس از پیروزی ریشخند می کند و می گوید ...... کیلوی چند...

وقتی یک دوره نماینده لک و دوره دیگر ملکشاهی و بار دیگر ارکوازی و دفعه دیگر شوهان اوج می گیرند واز این نمد کلاهی برای رای دهندگان نمی بافند.

ای مردم استدلال شما این است که اگر فلانی از طایفه مذکور بالا برود فلان قوم را به اعتلا می رساند نه چنین نیست هرکس نماینده شود و بخواهد از حق این ملت دفاع کند باید عدم وابستگی به قوم یا جریانی خاص داشته باشد.

اگرچنین نباشد این آقا می آید و دیگری می رود و آنچه پایمال می شود حقوق و منافع کلی بر تاراج رفته مردم ایلام مظلوم است.

چرا به قوم خاص ، آقای خاص و جریان مشخص رای بدهید نه به منافع خود رای دهید.معتقدم که اگر مردم بخواهند به اعتلا برسند بایستی فرد شایسته و مستقلی را انتخاب کنید.

اصلا چرا دور برویم من به عنوان فردی متعلق به گروه قومی شوهان هیچ کدام از تبلیغات طایفه ای تاثیری نگذاشتو اندک توجهی به آن نکرده و نداشتم.و نام فرد شایسته ای را در صندوق رای انداختم.

توصیه ای دارم ::

که نوش داروی پس از مرگ سهراب نیست بلکه پادزهر و علاجی برای این درد کهنه است.

برادران و خواهران دلیل این همه معضلات و نگون بختی های این استان قربانی طایفه پرستی شماست. بیائید فارغ از هرگونه تعصب جمود فکری افراد شایسته را قربانی دردانه های قومیتان نکنید. سخت است اما شدنی است.

شایسته و لازم است که افراد و احزاب خدمت گذار را فارغ از جریان های چپ رو یا راست و... را برای دفاع از حقوق خویش و تکیه بر صندلی های سبز بهارستان را انتخاب کنید.

گوش گوش تو و ناله ناله ی من آنچه به جایی نمی رسد فریاد است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
بسیار عالی
باشد که عموم مردم ایلام بر این اصل آگاه گردند
به امید کمی تفکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار