از کتاب صد و هفتاد و ششمین غواص که مشتمل بر وصیتنامه و زندگینامه شهدای دانشجوی شهرستان فسا با مقدمه امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دانشگاه علوم پزشکی فسا رونمایی شد.
کد خبر: ۱۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 23 December 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا: رئیس این دانشگاه در آیین رونمایی از کتاب یاد شده گفت: هر چه فاصله ما با شهدا بیشتر شود، همچون عقب گردی است که غیرقابل جبران است.
علیرضا عسکری با اشاره به وجه تسمیه نامگذاری این کتاب بیان کرد: قابلیت های فردی و ابعاد روحانی که شهدای ما دارند قابل مقایسه با هیچ جنگ آوری در دنیا در طول تاریخ نیست .
وی بااشاره به به قابلیت های شهدای دانشجوی فساگفت: مشکلات و نقایصی که جامعه دانشگاهی در تربیت دانشجویان با آن مواجه است، با الگو گیری از منش این شهدای دانشجو می توانیم آنها را حل کنیم.
امام جمعه شهرستان فسا نیز در این آیین با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب 'مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا' بیان داشت : این آیه رسالت ما را مشخص می کند، ما عهدی با خدا داریم و آن حرکت در مسیر مستقیم است.
حجت الاسلام علی طهماسبی بیان کرد: شهدای گرانقدر ما به این عهد و پیمانشان وفادار ماندند و به ملکوت پرکشیدند.
وی ادامه داد: کسانی که می خواهند راه شهدا را ادامه دهند باید در مسیر آنان حرکت و به وظیفه خودشان عمل کنند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا هم گفت: کتاب صد و هفتاد و ششمین غواص، توسط سمانه قائدیان، حسین علی مددی و علیرضا عسکری در تابستان سال 94 گردآوری و چاپ شد.
صادق مهدوی نیا ادامه داد:این کتاب شامل هشت گام عملی برای ارتباط با روح شهید با موضوع هایی همچون انتخاب فقط یک شهید، عهد بستن با شهید، شناخت شهید و هدیه ثواب اعمال خود به امامان و دوست شهیدتان است.
وی، درگیر کردن خود با امامان و شهید، عدم گناه در حضور خدا، امامان و رفیق، اولین پاسخ شهید و حفظ و تقویت رابطه تا شهادت را ازدیگر گام های عملی ارتباط با روح شهید در این کتاب بیان کرد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار