رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تدوین سند نظام جامع مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: در مسابقات آینده تاکید ما بر ارائه تلاوت‌های معنامحور است.
کد خبر: ۱۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 25 December 2015
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تدوین سند نظام جامع مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: در مسابقات آینده تاکید ما بر ارائه تلاوت‌های معنامحور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی امروز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت دستگاه‌های اثرگذار در ستاد عالی هماهنگی مسابقات سراسری قرآن اظهار داشت: بر اساس دستور العمل ابلاغی مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف مسئول ستاد هماهنگی مسابقات سراسری قرآن کریم است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اجرای تلاوت‌های معنا محور در مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی متسابقین تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای تحقق این مهم در دست انجام بوده و در این راستا به اطلاع رسانی به موقع و گسترده نیاز است.

وی کمیته‌های تخصصی علمی فنی، طرح و برنامه، تبلیغات، بین‌المللی، ارزیابی و نظارت را ۵ کمیته ستاد عالی هماهنگی مسابقات سراسری قرآن نام برد و افزود: برای هر کدام از این کمیته‌ها وظایفی تبیین و به فاصله زمانی ۲ ماه یکبار نسبت به  برگزاری جلسات شورای راهبردی اقدام می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مراحل مقدماتی تدوین سند نظام جامع مسابقات قرآن از سوی کمیته طرح و برنامه در دست اجرا است گفت: در این سند راهبردی چشم انداز و برنامه‌ریزی‌های قرآنی تبیین و مشخص شده است.

وی تبیین نظام امتیازات مادی، معنوی، تقویت مسابقات، و... را نتیجه تدوین نظام جامع مسابقات دانست و بیان کرد: تجهیز نهادهای برگزار کننده مسابقات قرآنی به پورتال جامع مسابقات در قالب سامانه‌ای متحد ضروری و باید برنامه‌ریزی شایسته در این راستا انجام شود.

حجت الاسلام حسینی در تشریح وظایف و اقدامات کمیته بین الملل ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مرحله بین‌المللی مسابقات قرآن در بخش کشورهای اسلامی و... از وظایف این کمیته است.

وی برگزاری مسابقات قرآن را امری مهم و بسیار اثرگذار برای کشف استعدادها و نخبه‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: برنامه زمان‌بندی و تقویم برگزاری مسابقات برای سال آینده در ستاد عالی در دست تدوین می‌باشد و اقدامات لازم برای نظم دهی به این مسابقات دنبال می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رسالت رسانه‌های ارتباطی در پوشش و انعکاس رویدادهای قرآنی اظهار کرد: در کمیته تبلیغات رسالت ارائه بسته مطالعاتی جامع برای رسیدن به تفاهم در رسانه‌ها تعریف شده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تصریح کرد: امسال با سطح بندی امتیازات و رتبه‌ها امکان عدم محرومیت رتبه‌های اول و دوم از شرکت در مسابقات کشوری سال آینده نیز حاصل و اردوهای آمادگی برای متسابقان قبل از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شد که این مهم هر ۶ ماه یکبار یا ۱ مرتبه در سال به صورت متمرکز در کشور اجرا می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور استان گیلان را میزبان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد و افزود: تلاش ما برگزاری مسابقات سراسری تا قبل از پاییز و زمستان است و امیدواریم حداکثر تا مهر ماه نسبت به برگزاری مسابقات سراسری قرآن اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار