دو خبرنامه تابناک گیلان (66+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که شصت و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 26 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که شصت و ششمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



تخلف دو مدیر اجرایی آستانه‌اشرفیه و جزئیات نامزدها از زبان فرماندار

تابناک گیلان: فرماندار آستانه‌اشرفیه از ثبت‌نام 25 نفر داوطلب نمایندگی مجلس از این شهرستان خبر داد و گفت: جوان‌ترین کاندیدا 30 سال و مسن‌ترین آن 63 سال دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حسین اسماعیلیان ظهر امروز در نشست مشترک رسانه‌ها با هیئت اجرایی و دادستان این شهرستان، اظهار کرد: طبق قانون برگزاری انتخابات، مجریان علیه یا به نفع هیچ‌‌کدام از داوطلبان نباید فعالیتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بدون اغراض سیاسی در راستای تعهدات ملی و دینی خود برای خلق یک حماسه تلاش کنند، افزود: با توجه به آغاز رسیدگی به صلاحیت کاندیداها، رسانه‌ها مدیریت کنند که انگشت اتهام به نفع یا علیه کسی به طرف آنها نباشد.


خبرگزاری فارس: 25 نفر داوطلب نمایندگی مجلس از آستانه‌اشرفیه شدند


فرماندار آستانه‌اشرفیه پیش‌بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در تمام سطوح شامل مدیران و عوامل اجرایی را از اهداف نشست مذکور عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها امین و امانت‌دار مردم هستند و انتظار رهبر انقلاب این است که با حساسیت بیشتر امانت‌داری کنیم.

وی تصریح کرد: در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به‌عنوان مجریان انتخابات ضمن رسیدگی روزمره، باید به‌عنوان معتمدان مردم طبق قانون عمل کنند.

اسماعیلیان از تخلف دو مدیر اجرایی آستانه‌اشرفیه و رسیدگی به تخلفات آنها خبر داد و از هیئت اجرایی شهرستان خواست طبق قانون عمل کند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت اجرایی بر اساس شواهد و مستندات درباره داوطلبان قضاوت کرده و در صورت عدم احراز موارد استنادی را به نماینده اعلام کنند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه به تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: از آستانه‌اشرفیه 25 نفر نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد، 20 نفر در ستاد انتخابات فرمانداری آستانه‌اشرفیه و پنج نفر از ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کردند.

وی جوان‌ترین کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آستانه‌اشرفیه را 30 سال و مسن‌ترین داوطلب شهرستان نیز 63 سال عنوان کرد.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: 10 نفر از داوطلبان کسانی هستند که در ادوار گذشته نیز نام‌نویسی کرده‌ بودند و 6 نفر از داوطلبان نیز تجربه نمایندگی مردم این شهرستان را داشته‌اند.




سهم بانوان رشتی از 97 نفری که ثبت نام کردند

تابناک گیلان: سیدعیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر رعایت قانون از سوی حامیان و داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: تا پایان زمان نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 97 نفر در این شهرستان ثبت نام کردند که 15 نفر از آنان خانم هستند.

 

وی در خصوص فرآیند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: استعلام داوطلبان نمایندگی مجلس از مراکز چهارگانه در حال انجام است و تا 9 دی تمام استعلام‌ها گرفته می شود.

 

مهدوی بیان کرد: روند بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی از آغاز شده و تا 14 دی ماه ادامه خواهد داشت.



 

وی با اشاره به اینکه موارد رد صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی از سوی فرماندار حوزه انتخابیه اصلی در 15 دی به داوطلبان ابلاغ می شود، تصریح کرد: زمان اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به هیئت‌های نظارت استان از نتایج بررسی صلاحیت هیات‌های اجرایی 16 الی 19 دی ماه خواهد بود.

 

مهدوی خاطر نشان کرد: اسامی قطعی نامزدها 27 بهمن از سوی وزارت کشور به حوزه‌های انتخابیه اعلام و انتشار اسامی آنان توسط فرمانداران 28 بهمن خواهد بود.

 

وی یادآور شد: تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 29 بهمن الی 5 اسفندماه خواهد بود و در روز 6 اسفند نیز ممنوعیت تبلیغات خواهیم داشت و 7 اسفند روز انتخابات برگزاز خواهد شد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار